Söndag

Helgerna går verkligen fort. Förra helgen var det ju fullt upp hela tiden och då flög helgen förbi. Den här helgen har det varit hur lugnt som helst, verkligen raka motsatsen till förra på så sätt, men ändå så har den bara försvunnit hur fort som helst. Visserligen är den ju inte slut riktigt än. Den här dagen är ju fortfarande kvar.
Idag borde jag städa och förbereda en del inför morgondagen. Det blev ingen ordentlig frukost i morse, istället åt jag upp de popcorn som var kvar från gårdagens(nattens) middag. Det var gott, fast inte särskilt näringsrikt och mättande kanske. Så jag borde kanske fixa till någon liten ordentligare lunch. Min klass brukar ha lunch redan vid 10.50 ungefär på dagarna så det börjar nästan bli dags nu känner jag.

Jag är lite sugen på att ta tag i att leta efter foton som jag vill rama in och sätta upp på väggen. Vi har ju varit fruktansvärt dåliga på att inreda vårt hem. Gardiner har bara kommit upp i vardagsrummet och då har vi ändå bott här i mer än ett år. Lite beror det på att vi är lite nojiga för att göra hål i den fina väggen och att vi inte riktigt hittar något som känns klockrent och det känns dumt att sätta upp/köpa något som vi inte är helt nöjda med men främsta anledningen är såklart att vi är så lata och inte riktigt tar tag i saken. Nej nu ska jag sluta vara så seg och lat och hoppa upp ur soffan och göra lite nytta åtminstonde!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0