Jag har typ abstinens

Real abstinens, nu när ligan äntligen var igång så blir det såklart landslagsuppehåll och det är ju verkligen inge kul. Framförallt inte när sverige är så dåliga och förlorar viktiga matcher. Dessutom är jag riktigt orolig för hur det ska bli med streamningarna framöver. Jag är nog på tok för bortskämd med att hitta bra sändningar vid ligamatcherna. jag hade min pålitliga sida där man kunde välja och vraka bland sändningar och där jag lärde mig att leta efter vilka som var bra. Och för det mesta hade jag verkligen bra kvalité, typ bättre bild än vad jag hade på min tv i lägenheten när de fortfarande visade det på tv4sport och med väldigt få om ens några laggningar. Visserligen var det oftast inte riktigt lika bra streamningar på CL-matcherna men ändå brukade jag hitta helt ok sådana också. Men nu ligger den där sidan nere och sist ägnade jag typ halva matchen till att leta efter en bra sändning. Bildkvaliteen var inte bra men framförallt fastnade ju bilden titt som tätt. Det blev visserligen lite bättre när jag bytte till datorn med kabelanslutning till internet, den trådlösa kanske inte riktigt alltid duger men det blev inte bra och det är ju inte kul. Å nu är det inte match förrän om en vecka och massa timmar och då kanske det blir kräftskiva istället. Och med tanke på att jag inte kommer hitta någon bra sändning kommer man ju typ inte ens ha på det i bakgrunden :-( det kanske blir till att lägga en tusenlapp i månaden extra på tv-avgifter vi får se. Ska nog göra lite efterforskningar nu :-)
Sen så längtar jag som bara den efter att killarnas matcher ska dra igång. Jag kommer säkert dock bli besviken för det kommer nog gå sämre än vad jag förväntar mig. Det är så svårt att ha några mål och en känsla för hur det kommer gå när man inte har en aning om var nivån på killag i den här ålder bör ligga. Spännande ska det bli iaf, det jobbiga är ju att det inte känns lika spännande med våra matcher och tråkigast är det ju såklart att flera krockar. Bland annat killarnas första match och den vill jag verkligen med på. Men det lär ju vara en sån match då vi kanske inte får ihop lag för det är en lång bortamatch. Blä! jag ser iaf fram emot nästa lördag som bara den, då ska vi spela minst en, förhopnningsvis två matcher och äta och bowla med laget (P97) å det ska bli så himla roligt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0