humörsvängningar

Tänk att man ska påverkas så mycket av hur det går för real madrid. Stackars Kjell hoppade in i duschen typ fem i åtta och då var jag glad som en lärka. När han kom ut tio minuter senare var jag arg som ett bi och hur otrevlig mot honom som helst. Fast han vet ju att jag inte menar något illa som tur är. Usch vad real inledde svajigt, det såg inte alls bra ut. Och baklängesmålet efter nitton sekunder gav de ju verkligen bort. Värst var det väl för lass som passade en idiotpass mitt på motståndaren i typ sämsta läget. Casillas gör inget bra ingripande på skottet och lämnar en retur rätt ut och reals försvar stod och halvsov och hann inte rensa undan, pinsamt! Å det var inte enda målchansen de glada nykomlingarna fick, visserligen kändes det ju som om real var bättre och borde kunna kontrollera det hela och göra mål, men samtidigt tickade minutrarna på och det blev jobbigare och jobbigare. Mou bytte snabbt ut lass och satte in özil, kan inte han få spela hela tiden? (visserligen förstår jag att han måste vilas också). Jag började må riktigt dåligt och kände bara för att gråta när 1-1 målet äntligen kom. Å så gjorde higuain mål, 2-1 i halvtid och allt kändes helt plötsligt mycket bättre. Inte helt bra men ändå klart mycket bättre. Å i början av andra blev kaka fälld i straffområdet och domaren dömde helt riktigt straff. Ronaldo gick fram, jag tycker inte han har visat någon vidare form på slutet, visserligen gjorde han det första målet och det är ju bara i några matcher som han har varit mindre bra men ändå så mådde jag dåligt över att han eventuellt skulle missa straffen. Jag tvivlade på om han verkligen skulle lägga den. Men han är ju sjukt iskall och satte den klockrent och nu började jag känna mig riktigt lugn och behagligt till mods. Det höll sig ju i ungefär tre-fyra minuter. För då släppte real in ett mål till. Först trodde jag inte det blev mål, casillas "räddade" bollen men det kändes som om den var inne och det var den också så efter ett litet tag blev det klart att det stod 3-2 och lite lite jobbigt kändes det men ändå bara lite, i typ en minut för då visade domaren ut dimaria. Och här blir jag lite splittrad. Han fick sitt andra gula för kvällen eftersom han stoppade bollen med överarmen. Hade det varit vem som helst utom dimaria så hade jag blivit klart irriterad på domaren, visst det kan vara gult men hur ofta blir det det? Jag tyckte det kändes lite hårt, men nu var det dimaria och honom vill jag inte se på planen och han spelar så fult (fuskigt med filmningar och sånt- det känns som om han skulle kunnat gjort precis som messi gjorde för några år sedan, mål med handen med flit och inte skämmas över det i efterhand) så på sätt och vis tycker jag han förtjänade det. Men då blev det iaf riktigt riktigt jobbigt. Som tur var redde real ut det hela och ökade på ledningen till 6-2. Riktigt viktiga och sköna poäng måste jag säga. Må svackan vara över nu. Vad gäller tröjan vet jag inte, den var ju på hela tiden och visst slutade det bra men jag måste säga att jag hade hoppats på lite bättre och övertygande spel. Visst gör de en bra avslutning 3-0 med en kort men det kändes bra svajigt i först.

Just nu spelar barca och jag stängde av för typ tio minuter sedan när det stod 3-0 till dem, vet inte vilka som är hemmalag men de möter atletico iaf.

Och nu funderar jag på om jag ska orka göra äppelpaj eller inte, för jag är SJUKT sugen på det, å det är lovisas fel som hela tiden tjatar om det ;-)

Kommentarer
Postat av: Lovisa

Härligt med vinst :) då kan du ta med lite äppelpaj så kan vi ha de som matsäck imorgon :)

2011-09-24 @ 23:39:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0