Det rullar

Det är hela tiden tusen miljoner saker som jag borde göra men jag kan ju inte göra mer än jag hinner med och jag är faktiskt ganska duktig på att vara nöjd med det och inte ställa för höga krav på mig själv. Jag tycker att mitt jobb är hur härligt och underbart som helst. Det känns verkligen som om jag har hittat rätt och det är ju en underbar känsla. Jag känner mig mer och mer hemma och allt det nya blir mer och mer till vardag även om det självklart är mycket som jag fortfarande inte har någon koll på alls men det kommer väl. När man jobbar som lärare finns nog alltid farhågan att man inte riktigt ska räcka till närvarande. Eller iaf är det ju så att man alltid skulle kunna hantera och göra saker bättre än vad man gör. Vilket såklart kan vara frustrerande och skapa en stresskänsla men det är nog också lite det jag tycker så mycket om. Jag kommer alltid behöva utvecklas och utmana mig själv och det finns så många olika nivåer som jag kan jobba med hos mig själv för att det ska bli så bra som möjligt. Hoppas det kommer kännas så hela mitt yrkesliv, alltså att det är en mestadels positiv känsla att man alltid kan bli/göra bättre.

Idag gick jag nog rekordtidigt. Tror jag kom iväg från jobbet vid halv 3 och det var oerhört skönt. Jag gjorde det för att det var första gången på läääänge som jag skulle få möjlighet att träffa kjell mer än en timme i sträck. Tyvärr var jag ju dödstrött så jag somnade i soffan när vi såg på film men det var ändå en av de mysigaste dagarna på länge. Nu har han åkt iväg till jobbet och jag ska nog snart gå och lägga mig igen för trots att jag säkert sov en timme har jag fortfarande dunkande huvudvärk och är seg som bara den.

Nackdelen med att hejja på det bästa fotbollslaget i hela världen är att all annan fotboll är ganska tråkig att se på. Jag har haft san marino-sverige på i bakgrunden och jag tyckte inte alls det var särskilt underhållande. Jag tyckte det såg segt och okoncentrerat ut och visst skapade väl sverige en del chanser som alla säger men jag tyckte det kändes som om varje avslut var krampaktigt ivägforcerat och att paniken växte alltmer medan klockan tickade vidare. Som tur är för sverige så lossnade det ju efter utvisningen och 0-5 låter ju kanske inte så illa men jag är iaf inte imponerad, men som jag skrev hade jag ju tvn på i bakgrunden och fastnade inte riktigt så att jag koncentrerat tittade så jag kan ha helt fel känsla. Men jag lyssnade kanske lite bättre än vad jag tittade och det jag hörde blev jag irriterad över. Kommentaren efter matchen sverige spräckte nollan fem gånger är ju rätt rolig men fel kan man ju såklart säga och han kom ju på sig själv direkt och förklarade vad han menade men det var en kommentar i samband med utvisningen som gör mig riktigt upprörd. Typ "domaren gör helt rätt, det är en tröjdragning och såklart förstärker han situationen, vilket han ska göra" Nej tack, låt bli att säga att man ska filma eller förstärka, jag efterlyser nolltolerans i sånt agerande! Å då hjälper det inte direkt att media och de som kommenterar matcher uppmuntrar sånt beteende. Jag förstår att spelare förstärker, tragiskt nog lönar det sig och i matchens hetta har man adrenalin och allt möjligt som påverkar men det är ändå inte okej. Och det är framförallt inte okej att man från sidan uppmuntrar det! Jaja matchen fick mig bara att längta ännu mer efter reals fantastiska fotboll och deras glöd!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0