Pust

Den här veckan har nog varit den, ja vad ska man kalla det, jag kommer inte på något ord för det. Mest aktiva, mest stressfyllda ja nått åt det hållet. För några veckor sedan bestämde jag mig för att bjuda hem mina föredetta kollegor på middag. Tisdagar kan jag sluta rätt tidigt på så därför valde jag en tisdag. När jag äntligen bestämt det, jag kände att jag egentligen inte riktigt hade tid men jag kände att hände det inte nu skulle det typ aldrig bli av, fick jag såklart reda på att det skulle vara en kurs i activeboard som jag verkligen ville gå på just den dagen efter jobbet. Men den skulle bara vara någon timme så jag kände att jag nog klarade det ändå och bjöd in till middag. Precis efter det blev det bestämt att vi i ettan skulle ha våra utvecklingssamtal tidigare än planerat. Alla andra har sina samtal efter lovet men vi kände ett behov av att ha det tidigare och lite hastigt och lustigt blev det beslutat så. Så i måndags hade jag tre samtal efter jobbet, rusade vidare till killarnas träning. Höll på att bli tokig av hunger och mådde allmänt piss och när jag skulle rusa in och handla lite mellanmål insåg jag att mina kort låg hemma och istället fick jag uthärda killarnas träning. Jag bestämde mig dock för att skippa min egen träning av miljoner olika anledningar. Den främsta var ju att jag knappt orkade stå upp av energilöshet och hunger. Jag hade inte ätit sen halv 11 på förmiddagen och pallade helt enkelt inte att träna för att sen cykla hem och komma hem vid halv elva på kvällen. Middagen med mina kollegor var den andra lite större anledningen. Jag hade inte alls förberett och städat så bra som jag borde ha gjort. Hela söndagen gick åt till kalas och trevligheter med Kjells släkt och det var verkligen kul men jag hann ju inte alls förbereda veckan på det sättet som jag tänkt. Aja en träning tycker jag väl att man borde kunna missa utan att må så himla dåligt över det men jag har faktiskt dåligt samvete.
På tisdagen var det bara jobb 7.30-14 fast sen direkt på utbildning, och den som egentligen skulle varit en max två timmar hade ju sent omsider blivit ändrad till tre timmar lång. Och den var verkligen hur bra som helst och väldigt inspriationsgivande. Jag ser verkligen fram emot uppföljningen och fördjupningen nästnästavecka. Direkt när kursen var slut slängde jag mig upp på cykeln och stressade hem. Jag tyckte någonstans att jag hade väldigt gott om tid, jag var nog hemma vid halv sex och gästerna skulle inte komma förrän sju. Så jag hoppade in i duschen och började sen laga mat. Jag gjorde bara tacos för jag orkade verkligen inte något mer krävande än så. Jag hade köpt väldigt mogen avocado tyckte jag men tydligen var några av dem stenhårda så det tog säkert en halvtimme bara att göra guacamolen, och jag råkade tappa ett halvt saltkar i den. Jag försökte skrapa bort det översta lagret och på något sätt lyckades jag iaf få den väldigt god så det var ju skönt iaf. Mina stackars gäster kom när jag inte ens hade hunnit till grönsakerna knappt men jag fick lite dukhjälp och så kunde middagen serveras. Det var väldigt trevligt.
När de gick stupade jag såklart i säng på en gång och det var nog första gången på länge som jag lyckats sova 7 timmar i följd och det var underbart skönt att vakna iaf relativt utvilad. I onsdags var det jobb 7.30-14, möte till 16.30 och sedan fem stycken utvecklingssamtal. Jag var rätt slut i huvudet när klockan närmade sig åtta och jag kom hem. Vi åt lite rester från tacomiddagen och såg benith the planet of the apes (kan den heta så?). Självklart somnade jag en bit in i filmen så den får jag se klart en annan gång.
Igår var det jobb 7.30-14 och sen fick jag faktiskt lite planeringstid till 15.30 för det var ingen som hade valt den tiden för samtal. Så det blev bara ett samtal på torsdagen så det var skönt, synd bara att det var det sista för det blev väldigt stressigt att hinna till hallen och hämta bollar och sånt och upp till hjälmsta innan klockan var halv 5. Jag åkte förbi hjälmsta först och släppte in killarna med en frisbee så de kunde börja om de ville och sen åkte jag och hämtade alla bollar och sjukväskan. Jag kom faktiskt tillbaka till hjälmsta endast några minuter sent och det är jag nöjd med. Träningen blev väl ganska bra. Lite bristande koncentration ibland men det kanske inte är så konstigt i den åldern. Efter det bar det av mot sporthallen och egen träning och som vanligt segade jag mig därifrån efter säkert tidigast en halvtimme.
Idag har jag iaf hunnit andas en hel del och nu ska jag bara slappa resten av kvällen, så underbart!

Nu kommer anna och vi ska se på fotbollen och äta pizza.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0