Nu är tårtan klar :-)

Den här gången blev den inte alls lika misslyckad som sist. Visserligen var den god ändå sist jag bakade tårta men jag räknade ju helt fel med marsansåsen sist och fick en klart rinnigare vaniljkräm än jag brukar ha och pga tidsbrist så hann inte jordgubbarna tina så mycket som de borde så när jag väl gjort klart jordgubbskrämen så var även den på tok för rinnig. Tårtan blev inte torr kan jag lova. Nu hoppas jag att den här är perfekt :-) Imorgon ska den göras klar, med grädde och garnering. Planen är att baka bullar också men vi får se för det känns ännu viktigare att hinna städa lite och jag kan tänka mig att jag behöver sova lite eftersom klockan är kvart i sex snart. Jag är lite seg men jag funderar på att vänta på att Kjell ska komma hem från jobbet, det är väl ungefär två timmar kvar. Jag skulle ju hinna städa då och det kan va rätt skönt att ha det klart. Aja vi får se.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0