Myskväll

Jag gillar verkligen att vi har måndagsträningar istället för tisdagsträningar. Visserligen är jag helt död på måndagar, veckan börjar minst sagt intensivt, men det känns skönt på tisdagkvällarna att man vet att det inte är någon träning på onsdagen och på onsdagen känns det lyxigt att man har andra kvällen i rad hyfsat lugn. Nu är maten i ugnen, det blir fransk fisk. Eller asså torsk med "fransk fisk kryddmix". Den är god. Imorgon ska jag ha ett so-pass som jag måste förbereda massor under kvällen. Tanken är att kort berätta om och visa planetens historia, från big bang till Vikingatiden. Kan bli intressant. Förra veckan var vi vid Jarla Bankes bro och tittade på runstenar och fick en guidad tur där. Jag kommer snart dra igång ett projekt då vi pratar om, undersöker och lär oss om hur det var förr i tiden i Sverige, alltså typ 100 år sedan men nu är det bara två pass kvar till lovet och jag kände att jag ville vänta med det och tyckte att det kunde passa bra med att återkoppla till vårt besök vid runriket. Å när jag började förbereda ännu mer kände jag att det kan vara intressant med väldigt grundläggande info om planetens hela existens. Eleverna är intresserade och pratar ofta om olika epoker så det blir nog kul.

Så nu blir det till att jobba lite innan middagen ska avnjutas, på tal om den kan det nog vara läge att sätta på potatisen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0