Inte vända på dygnet här inte

Jag brukar ju alltid lyckas och jag lovar inte att det inte kommer hända den här gången men jag har iaf bestämt mig för att försöka lite lätt att inte vända på dygnet. Än så länge har det gått strålande för jag har varit trött på kvällen och somnat före ett iaf och vaknat pigg och utvilad före åtta. Jag motstod till och med frestelsen att följa med Kjell till sovrummet när han kom hem vid åtta (jag sover nästan alltid i soffan när han är borta på natten) så istället fick han snällt lägga sig till ro i soffan mittemot mig. Å då har vi ändå världens skönaste säng, men det känns så mycket skönare att sova i närheten av den andra, jag brukar somna i soffan ibland när han är hemma också om han sitter uppe vid datorn eller någon film å så väcker han mig när han går och lägger sig i sängen. Att jag väljer att sova i soffan när han är borta är för att jag oftast somnar till ett tv-program eller någon film då.

Real madrid vann igår och jag hade i stort sett perfekt bild. Nu vet jag definitivt vilken jag ska prova först och jag gör det via rojadirecto eller vad nu sidan heter. Är det sändning på den kanalen är bilden i särklass den bästa, jag har dock tittat på den kanalen tidigare under säsongen och då har det varit mycket störningar. Men i onsdags var hela första halvlek perfekt, (inte ett enda hack i hela sändningen) jag kan inte uttala mig så mycket om andra för jag somnade då - var så extremt trött och kände att det var en rätt säker seger så efter tio minuters tvingande av att hålla ögonen öppna under pausen så gav jag upp och somnade sött (i soffan såklart).
Igår var hela första halvlek också helt perfekt, bilden lite lite sämre men fortfarande bättre än den bilden jag brukade ha i min lägenhet, analoga alltså. Och i stort sett hela andra halvlek flöt på lika bra. Rätt vad det var blev bilden dock svart med en ruta med ett meddelande på som jag inte alls förstod, ljudet funkade men jag provade en annan sida då som faktiskt inte var under all kritik. Det var såklart lite sämre bildkvalite men den laggade inte. Men efter ett tag provade jag att starta om den första en gång till och då fungerade den perfekt resten av matchen.
Jag som precis hade gett upp och bestämt mig för att det är värt pengarna att få se med bra bild blir nu tveksam istället. Har jag så här bra bild för det mesta så tycker jag verkligen inte att det är värt det, men det kan ju vara lite svårt att veta. Men nu lär jag avvakta ett tag igen iaf.

Matchen då, jo de vann ju som sagt. De inledde bra tycker jag även om det var lite svajigare än sist där de verkligen dominerade. Men när Higuain gjorde målet kändes det riktigt bra och tryggt. Men sen hände inte så värst mycket mer. De skapade inte några superlägen direkt och de få lägen de skapade resulterade inte i något. Visserligen kändes det inte oroande eftersom Real sociodad inte kändes farliga alls på hela första halvleken. Men så i andra blev jag lite orolig, jag hade nästan förväntat mig att real skulle leda med 3 eller 4 må i det läget och det stod fortfarande 0-1, tänk vad bortskämd man kan vara. Å oroligare blev jag när RS plötsligt började föra smådelar av matchen och faktiskt skapa några halvchanser. Tur att bästa bästa står i reals mål. Iker är den bästa, vackraste och mest underbara spelaren i hela världen :-) Tätt följd av Ramos såklart som jag förresten älskar som mittback, synd bara att man inte kan klona honom för han behövs ju som högerback också. Han blev riktigt fult stämplad av en kille igår, som fick gult och det var det absolut. Han var säkert på väg in för att ta bollen, men på repriserna ser det ut som att han inser att han inte kommer lyckas bollen är inte längre i närheten och istället för att hålla igen och försöka undvika en träff så typ trycker han till eller iaf försöker träffa benet. Ramos blev arg och det förstår jag. Men men jag kan förstå att domaren ger det gula, några minuter senare får ramos ett gult, och såg jag rätt (det stod inte på svenska eller engelska, tror faktiskt inte ens det var spanska) att det är hans första på nio matcher?! Jag tänkte faktiskt på det tidigare under matchen att det var ett bra tag sen jag kommer igåh att han fick ett gult. Men precis som vanligt tycker jag inte han förtjänar det alls. Han är helt klart först på bollen och det är inga dobbar inblandade vad jag såg, visst motståndaren blir kapad efter att han har petat bort bollen men det är väl ändå inte gult? Aja det kan jag leva med ;-) Det var skönt att de vann iaf. Men jag blev nog tagen lite mer ner på jorden igen. För efter de senaste matcherna så har jag nästan fått för mig att real är oslagbara och dessutom att Barcelona svajar lite. Men messi gjorde ju tre mål i helgens enkla seger och real fick ju faktiskt kämpa en del i den här matchen så nu känns det inte riktigt lika bra faktiskt. Men vi har en poäng mer än Bajselona (tihi) och jag hoppas verkligen att vi kan hålla oss över dem hela säsongen ut. (fast jag inser faktiskt att det nog inte lär hända)

Jaha, undra vad den här dagen har att erbjuda då. Jag har en del planer och funderingar men inget bestämt än, ganska skönt att ha det så faktiskt. Nu ska jag hämta lite frukost och sen ska jag fortsätta med det jag påbörjade igår, kolla igenom och sortera bort bilder som jag inte ska framkalla. Det är till Greklandsalbumet och jag gör som jag gjorde sist. Jag väljer bort bilder en efter en istället för som jag brukar göra välja ut de jag vill ha. Sist tog det väldigt lång tid men jag blev ganska nöjd efteråt faktiskt men jag trodde att jag skulle återgå till mitt vanliga sätt men så blev det visst inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0