Ikea

Det blev en hel del smått och gott, men möblerna får vänta på en större bil. Nu är jag superseg och lägger jag mig ner i soffan kommer jag slockna på en gång men jag har insett att det inte är en så bra taktik att somna nu på kvällen för då kommer jag vara vaken hela natten och det är väl inte direkt någon perfekt uppladdning inför matcherna imorgon. Jag ska försöka aktivera mig själv och hålla ut i några timmar. Visserligen har jag lite sömn att ta igen, jag har nog snittat fem timmar de senaste dagarna men om jag somnar nu kommer jag inte kunna sova och vakna i vettig tid för att inte vara fruktansvärt trött och seg till dammatchen imorgon. Vet inte hur jag ska lyckas med detta bara. Tror jag ska börja med att tända lampan, för inte en lampa är tänd här hemma och det börjar visst bli riktigt mörkt här ute på landet på kvällstid numera. Å när jag ändå är inne på det här med lampa kan jag ju försöka sätta upp den nya lampan i hallen, köpte en på ikea bara för att få en lampa. Vi har inte köpt någon eftersom vi inte har hittat någon vi är nöjd med och sätter vi upp en ful bara för att ha en lampa så lär vi aldrig ta ner den men nu tänker jag göra det ändå för jag vill ha lite ljus i hallen känner jag. Kanske borde jag skruva ihop lite fler ikea-saker under kvällen, idag köpte jag inget som behöver monteras men jag har faktiskt en del att montera ändå, från sist jag var på ikea. Tidigare i somras? köpte vi en bokhylla till arbetsrummet och vi köpte två luckor till och två lådor varav jag endast monterat en låda så det kan jag ju underhålla mig med.

Inför dammatchen så är jag på tok för positivt inställd. Jag tror att det ska vara kul och att vi kommer vinna lätt, jag är djupt oroad över hur det här kommer sluta. Efter matchen kommer vi direkt hoppa in i bilen och åka tillbaka till vallentuna och jag hoppas verkligen att vi hinner hem lagom till killarnas match, gärna i tid till uppvärmningen så vi kan jaga på dem lite för det kommer bli en riktigt tuff match.

Nä nu ska jag skruva lite i taket tror jag :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0