Första förlusten

Och kul är det ju inte direkt. Vi mötte Upsala som spelade i elit förra året. Jag anade att de skulle vara bättre än oss eftersom jag hade sett resultaten från deras två första matcher men också för att det är så jag fungerar. När vi kom dit så blev jag lite förvånad över att de inte verkade bättre än vad jag kunde se på uppvärmningen. De började med bollen och vi hängde med rätt bra i deras anfall (som inte var något märkvärdigt alls) och det anfallet slutade med att de spelade bollen rätt i händerna på oss, då kändes det rätt bra i typ tio sekunder till. Efter det kändes vårt spel segt och oinspirerat samtidigt som upsala körde på rätt bra fast inte oåtkomligt kan jag tycka. Det var inte vår match helt enkelt och det känns som om många hade svårt att komma upp i sin vanliga klass och kanske framförallt att plocka fram det där lilla extra. Jag blir frustrerad också för att jag inte känner killarna bättre och har bättre koll på vad som kan få det att lossna. jag är inte nöjd med min coachning men jag vet inte heller riktigt vad jag kunde gjort annorlunda så här i efterhand. Det är många moment vi kan förbättra och jag hoppas att killarna verkligen kommer visa samma träningsvilja och attityd under hela året som de har visat så här långt för då borde det inte vara alltför svårt att utvecklas...

Jag ser fram emot nästa helg och resan till Göteborg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0