Försov mig i morse

Det är nog första gången på riktigt många år faktiskt. Jag brukar gå upp vid tio-fem i sju och föröker åka före tio över fast det brukar typ alltid bli vid elva över och i värsta fall kvart över. Jag vaknade av att klockan ringde tjugo i sju imorse och sedan somnade jag om, jag brukar alltid trycka bort och snooza minst en gång så det var inte något konstigt alls. Men efter ett tag tyckte jag att jag nog hade fått vila extra länge efter signalen och blev lite misstänksam i sömnen. Då tittade jag på klockan och den var sju min över sju. Oops tänkte jag och fick faktiskt ganska bra fart på fötterna. Å jag var faktiskt på jobbet före kvart i åtta och det är jag rätt nöjd med eftersom cykelturen tar 25-30 min.
Vi hade en myseftermiddag med film och popcorn. Jag poppade fyra "påsar" i micron och delade upp i småpåsar till var och en, 23 st. Själv åt jag ju en hel sån där stor påse igår efter träningen medan deras småpåsar räckte typ hela filmen. Jag kanske borde ta efter deras matvanor.

Nu är det lov, äntligen. Det känns faktiskt i första hand nödvändigt men såklart känns det välidgt lyxigt i andra hand. Jag tror inte jag kommer jobba så värst många timmar men jag ska göra de där datakursuppgifterna, började faktiskt lite lätt på den ena när vi lagade middag, och så ska jag försöka läsa lite matematiklitteratur och sortera i mina papper från lärarhögskolan och från praktiken och så för det är en del som jag nog kan få användning för i min klass känner jag. Jag har nästan inget inbokat alls på lovet men det kommer säkert gå förfärligt fort ändå. Det jag SKA göra utöver jobb är:

Ge blod
Hälsa på barnen på Åbygläntan
Välja ut bilder, antingen till grekland-album eller till tavlor
Analysera killarnas match klart
Beställa en bok

det vore även bra om jag:

Såg till att bli klippt
Storstädade
Träffar Karin
Tränade väldigt mycket
satte ihop ikeamöbler
åkte och köpte mer möbler på ikea
och massa massa andra saker

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0