Dagen är snart slut

Jag är otroligt seg och har väl inte gjort massa nytta idag direkt. Men jag har latat mig och gjort det jag velat och det är inte fy skam det heller. Just nu sitter jag stilla, vilket jag gjort större delen av dagen. När jag inte sitter stilla får jag ont precis överallt. Det är rätt tydligt att jag börjar bli gammal, men det är faktiskt inte det som är den enda anledningen. Jag har kommit fram till att jag fick ta lite mer stryk igår än i de andra matcherna den här säsongen och jag fick absolut pressa kroppen lite mer än vad jag gjort i de andra matcherna. Visst hade jag nog ont efter den första seriematchen för det var ju den första och då har jag alltid ont, men efter de andra var jag som mest lite stel. Å i de andra matcherna har jag inte varit i närheten av slutkörd, jag tycker visserligen att jag har fått spela rätt så mycket men jag har knappt varit trött ens någon match, eller jo trött såklart för ruschar jag en gång blir jag lite trött men nu menar jag riktigt trött. Och det tyckte jag inte direkt att jag var så mycket igår heller men jag har nu i efterhand insett att jag kanske var lite tröttare än vad jag trodde. Igår är första matchen den här säsongen som jag faktiskt känt att jag behövt dra ner lite på tempo då och då för att orka, den första matchen när jag inte har klarat av att skrika hur mycket som helst i alla situationer för att jag kände att jag behövde energin till annat istället. Så otroligt mycket mer tycker inte jag att jag spelade än vad jag har gjort vissa andra matcher, iaf inte i jämförelse med någon halvlek här och där, så då borde det ju betyda att tempot faktiskt var lite högre igår än vad det har varit i de andra matcherna, eller så var väl inte jag på topp alls eller något. Det enda jag vet med säkerhet är att hela min kropp är stel och trött idag iaf, ryggen, benen, nacken, axlar osv.

Om en halvtimme är det cirkelträning, jag ska inte gå men jag hoppas att det är betydligt fler av mina killar som är där idag än vad det var första passet. Jag vet två som inte kunde och jag kan tänka mig att det säkert blir några bortfall till, säkerligen åtminstonde de två som inte spelade igår, men jag hoppas iaf att större delen av laget är där.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0