Allt man kan önska sig och lite till

det är så lätt att gå igenom vardagen och irritera sig på saker och klaga och spy ut galla. Jag gör det ibland det är jag inte stolt över men jag kan inte ljuga om det och påstå att det inte är sant. Jag tycker jag gör mycket som är bra också, som jag faktiskt är stolt över. Egentligen är jag så sjukt nöjd med mitt liv, egentligen med precis varenda liten detalj. Eller om vi skulle säga att det är 10 miljoner aspekter i mitt liv så är jag nöjd med säkert 98% av dem och då är det väl fruktansvärt dumt att hänga upp sig på de där andra två procenten. Jag har haft så otroligt mycket tur i mitt liv. Jag hade inte kunnat haft en bättre barndom, jag hade inte kunnat haft bättre föräldrar, lärare, vänner osv. Å det fortsätter in i vuxenvärlden. Jag hade inte kunnat träffa en mer perfekt person för mig än vad jag har, jag hade inte kunnat haft mer flyt i min karriär, med kollegor, barn, utveckling, chefer osv. Som tränare har jag haft otroligt mycket tur, med spelare, föräldrar utveckling osv. Det är helt sjukt egentligen när jag tänker på det och mycket är tur det är jag medveten om men jag vill även tro att det någonstans beror lite på mig också. På sista tiden har jag fått så otroligt många varma kommentarer som verkligen har gått rakt in i hjärtat, vad underbart det är med människor som faktiskt tar sig tid att ge positiva kommentarer.

Det är det underbara och ljusa i min värld. Den enda nackdelen är att det är så otroligt orättvist. Varför har inte alla människor samma flyt. Varför kan inte alla vara lika lyckliga? Jag är oerhört tacksam för allt jag har fått här i livet och jag vet att det kan tas ifrån mig från en minut till en annan men jag tänker iaf passa på att njuta av det och fortsätta att älska livet och genom det förhoppningsvis kunna sprida lite av samma värme och glädje som så många sprider till mig.


PS för att sluta vara filosofisk och sväva på moln och istället djupdyka ner i verkligheten igen så måste jag bara säga att det gick åt h-vete att få upp den där j-la lampan :-) Vi och våra lampor, vi köpte ju en inte så fin men ändå duglig lampa för typ ett år sedan som vi inte lyckats få upp. Den här kollade jag och det såg ut som om den skulle kunna passa våra lamputtag eller vad man ska kalla dem, å det verkar den göra. Men här tror jag bestämt att det saknas en liten detalj som typ en kontakt. DS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0