Spanat lite

på konkurransen inför sm, hur mycket klokare man nu kan bli av att surfa runt på nätet. Jag kollade ju upp deras serie lite snabbt för några dagar sedan men då tittade jag nog på fel. Den hette P97/98 och det verkar vara lindesbergs 98:or som spelar där. Idag såg jag att det även finns en serie som heter P96/97 där deras 97:or verkar spela. I den serien förmodar jag att även det lag vi mötte i måndags spelar. De leder serien fast har spelat fler matcher än de andra lagen, de har vunnit nio av tio matcher. Lindesberg ligger i mitten med bara sex matcher spelade och tre vinster och tre förluster. Blev nog lite mer positiv när jag såg detta, för det tyder ju på en liten liten nivåskillnad mellan västerås och lindesberg, men det behöver ju inte alls vara säkert för kanske är det 96:or med i de andra lagen, på just lindesberg står det specifikt lindesberg 97. Men det känns ju ändå som om vi kommer få det riktigt riktigt tufft mot dem, med tanke på att de har spelat ungefär på samma resultat mot de lag som både dem och västerås har mött och vi förlorade med 18 bollar mot västerås. Det känns som om vi har en pyttelite bättre chans mot Bolton, de har förlorat alla sina matcher i elitserien, sist mot täby med 17-37. Men om man ser till de tre bättre lagen i vår serie som alltså inte platsar i elit så är det ju en viss klasskillnad dit för oss eftersom inte vi är i närheten av att rå på dem. Jag kan tänka mig att Bolton kanske är ungefär lika bra som upsala eller skogås och de matcherna förlorade vi ju bara med elva bollar vardera. Skulle vi ha all tur i världen och vara så taggade som man bara kan vara så är det ju inte omöjligt, eller hur?!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0