Så himla skönt

Det blev riktigt riktigt jobbigt flera gånger om. Onödigt jobbigt kan man tycka. När domaren blåste av matchen stod real som segrare 2-3, riktigt bra. Kanske inte toppfotboll men jag tycker ändå de spelade rätt bra. Tycker inte valencia borde fått gjort det andra målet, det känns som om marcelo tror att spelaren inte kommer hinna upp bollen, jag tyckte själv det såg ut så först, men man kan ju inte stanna upp som försvarare för det. Jag brukar tycka om valencia men idag sjönk de verkligen i mina ögon. Hela andra halvlek kändes otroligt gnällig. Även i första var det en hel del protester mot domslut och sånt och i andra kändes de lite väl aggresiva och heta i varje närkamp blev de ilskna och antingen låg ner eller var uppe och knuffade på realspelarna. Det är dessutom vid två tillfällen som olika realspelare ligger ner efter närkamper och två olika? valencia spelare sparkar medvetet och lång tid efter signal på spelaren som ligger. Vid ena tillfället sparkar spelaren visserligen på bollen som ligger precis brevid lass, rätt på honom. Vid det andra tillfället är det ramos som blir sparkad. Det var länge sen jag såg ramos så arg faktiskt, han hade åkt på ett rött vid den situationen tidigare när lass blev sparkad med bollen och jag är lite förvånad över att han inte blir ännu mer vansinnig vid det andra tillfället utan att han faktistk håller sig hyfsat lugn. Det roliga, eller sorgliga är att dessa spelare inte ens varnas. Pepe fick minsann tio matchers avstängning (visserligen kan jag väl erkänna att pepes spark kändes mer våldsam även om han faktiskt inte träffade spelaren i fråga utan bara gjorde det i luften precis brevid men ändå.
Tycker att real var värdiga vinnare även om valencia spelade tidvis ganska bra, och med tanke på de där domsluten tidigare var det ju väldans tur att vi ändå fick med oss alla tre poäng. Annars hade inte jag kunnat sova inatt pga kokande blod eller nått.
Jag var faktiskt lite duktig innan och under matchen och jobbade en del. Framförallt innan matchen och i halvtid, det var lite för spännande för att jag skulle kunna lyfta ögonen från matchen. Imorgon ska jag jobba vidare så jag kommer hyfsat förberedd nästa vecka, det skulle ju vara skönt som omväxling. Det är fyra olika saker jag måste jobba med. Det ena är material till matematikspecen, det tar tid men är rätt roligt. Sen så ska jag grovplanera de två närmsta veckorna en aning, jag håller också på att skriva lokala pedagogiska planeringar vilket inte är särskilt roligt och inte heller så jätte lätt. Där skriver vi vad vi ska göra, varför vi ska göra det, hur vi kommer göra det, vad eleverna ska kunna och vad som kommer bedömmas. Jag ska även göra två olika presentationer om våra sinnen, det är ganska lätt egentligen men jag har ingen lust och går och drar på det istället för att få det överstökat. Sitter jag i några timmar imorgon ska det nog vara avklarat iaf och det vore väldans skönt för det börjar bli dags för de skriftliga bedömningarna och det vore ju bra om jag kunde koncentrera mig någorlunda på det då.
Nu tror jag att jag ska försöka sova för jag kommer nog vakna när kjell kommer hem imorgon vid åtta precis som jag gjorde idag och då vill jag vara pigg och utvilad så jag kan sätta igång och få det överstökat medan han sover.

Förresten så är det första advent nästa vecka, helt sjukt och med det säger jag god natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0