Mår bättre än vad jag förtjänar

igår spelade killarna match mot ösmo. Jag vet ju att det är ett utav lagen vi ska slå. Jag har nog faktiskt aldrig varit med om en mer ojämn serie än den här. Det verkar vara tre lag som är mycket bättre än alla andra, typ fyra lag som är riktigt riktigt dåliga och så typ fem stycken som är lite medel. Just nu ligger vi i topp bland dem och jag hoppas att vi kommer fortsätta göra det men jag tror skånela och sannadal kan vara lite jobbiga matcher. Jag är iaf väldigt glad över att vi vann mot både rimbo och aik som är två av de här medellagen, vi har ju förlorat stort mot två av topplagen och på måndag möter vi det tredje, västeråsirsta. Det ska bli väldigt spännande faktiskt. Å så har vi vunnit stort mot två av bottenlagen. Vi har som målsättning att komma på övre halvan av tabellen och som det ser ut nu kan vi absolut klara det. En annan målsättning vi satte inför säsongen var att ta oss till steg tre i usm. Det tror jag dock blir betydligt svårare. Man ska väl inte komma med undanflykter och gnäll egentligen men jag tror att vi har haft väldigt mycket otur när det gäller lottningen. I det första steget hamnade vi i en riktigt riktigt bra grupp, med fyra andra bra lag. Då var det ju ganska omöjligt att ta sig vidare som etta eller tvåa om man säger så. Vissa lag hamnade i en trelagsgrupp och bara där är det ju betydligt enklare. Men man måste ju ändå vinna minst en match och det gjorde ju inte vi så hade vi hamnat med ystad och alingsås i en sån grupp hade vi ju ändå inte tagit oss vidare. Men typ som upsala (ett av topplagen i vår serie som ändå inte var lika bra som ngt utav våra fyra motstånd i steg ett), de gick direkt vidare till steg 3 som tvåa och spelade jämnt mot de som kom etta i den gruppen. Det tredje och sista laget i den gruppen var ösmo då känns det som om vår grupp var aningen tuffare. Visserligen hade vi säkert inte kommit vidare om det hade varit vi istället för ösmo i den gruppen men det är faktiskt verkligen inte helt omöjligt för så bra tycker jag inte upsala var när vi mötte dem. Men hade vi hamnat i den gruppen istället för upsala eller norrköping så hade ju vi gått vidare lätt. Jag har så lite erfarenhet och koll på de här lagen så det är svårt att säga om det verkligen var en av de tuffaste grupperna men det känns faktiskt lite så. Rimbo hamnade i en grupp med fyra lag och kom också dom trea. Jag är inte säker på hur lottningen inför steg två går till men det känns ju som om de tar två av de bättre placerade lagen och sätter ihop med två av de sämre placerade lagen. Vilket innebär att vi får möta två av de bättre och ett av de sämre och så är ju vi självklart ett av de sämre eftersom vi kom sist i vår grupp. Hade vi som är bättre än ösmo och rimbo kommit på tredje plats hade vi ju istället fått möta två sämre lag och ett annat bra och det känns ju som om det hade ökat våra chanser att gå vidare rätt mycket. Dessutom tycker jag det verkar som att våra "bättre lag" är några av de bättre lagen i steg två (bortsett från de som spelade i vår grupp och gick till steg två). Lindesberg förlorade med sex bollar mot dem som kom etta i deras grupp och med sju mot dem som kom två och vann med 33 bollar mot dem som kom fyra. Bolton förlorade med fyra bollar mot dem som kom etta och en boll mot dem som kom tvåa och vann mot fyran med 18 bollar. Kunde vi inte få rimbo eller ösmo istället lixom? Aja det är inte mycket att göra åt. Det är bara att kämpa gärnet och träna hårt inför det och ladda upp ordentligt så är faktiskt ingenting omöjligt. Vi mötte bolton på eken och förlorade stort har jag för mig, det var ett lag som var klart bättre än oss men samtidigt har vi nog blivit lite bättre sen dess och med rätt inställning kan man gå riktigt riktigt långt!

Tanken när jag började skriva var att jag skulle skriva om gårdagens match men jag snöade visst in mig på något annat. Jag är nöjd med matchen igår, vi vann med 26-7 har jag för mig. Vi brände dock måååånga bra lägen och jag tycker att några av de där sju målen borde vi nog inte släppt in men samtidigt så vet jag hur svårt det är att möta lag som är sämre. Det är lätt att hamna i deras tempo och börja göra konstiga saker. Jag är verkligen inte nöjd med hur vårt 3-2-1 försvar ser ut och just nu funderar jag rejält mycket på om vi ska satsa på att köra 3-2-1 eller 6-0 på usm. Jag är ju inte riktigt nöjd med hur 6-0 ser ut heller och möter vi lag med hyfsade skyttar blir det svårt för vi är inte så bra på att smälla på och erik är tyvärr lite kort i målet, han är riktigt duktig tycker jag men hårda skott uppe är riktigt svåra för honom pga längden. Hm tåls att fundera på ett bra tag till iaf. Ska vi köra 3-2-1 måste vi träna massor på det och det vet jag inte om vi har tid till riktigt.

Efter killarnas match var det dags för damernas. Vi spelade oavgjort mot westermalm och det är jag absolut inte nöjd med. Jag tycker inte vi gör en riktig pissmatch även om vi gör en riktig piss-andra halvlek. Vi fick inte alls till det och helt seriöst så hade vi verkligen inte turen på vår sida. Jag vet inte hur många stolpe-ut vi hade iof kanske inte det är otur utan mer att vi inte är proffs på att skjuta och kände oss tvingade att köra på små marginaler för annars satt bollarna rätt på målvakten. Men det kändes som om dom hade mer flyt. Bollar som studsade deras väg bollar som studsade på stolpen-på lovisa-in i mål osv. Dessutom hade de en till fördel och jag gillar inte att kritisera domare eller skylla något på dem, och vi förlorar helt klart först och främst för att vi var dåliga, haha känns som en förlust. Men de fick fem eller sex straffar och vi fick typ en (som vi dessutom bränner?) när det helt klart borde ha varit fler åt andra hållet enligt min mening. Och det är såklart jag tycker det för man kan ju inte vara helt objektiv. Men jag vet inte hur många gånger de var innanför och täckte och hur många knuffar man fick i fritt läge utan att det blåstes några straffar. Men visst det var helt ok, ända fram tills de avgör matchen (okej jag kanske tar i lite men det var vädligt avgörande iaf). Det kanske var en och en halv minut kvar, vi hade en tvåmålsledning och vi hade spelat grymt försvar hela deras anfall och de kom verkligen ingenstans, helt plötsligt får linjen (tror jag) bollen och skjuter och lovisa räddar? (vilket minne jag har!) Å domarn blåser straff, där jag stod såg det verkligen inte ut som att någon ens nuddade henne vilket de sa att de inte gjorde och var vi en cm innanför målgårdslinjen i närheten av henne och han tyckte det störde henne kan vi ju jämföra när en av deras spelare klev ungefär en meter innanför när jag gått igenom och skulle skjuta. Han vägrade svara på varför han blåste straff. Den var verkligen helt gratis, i ett så avgörande skede av matchen. Visst vi hade fortfarande ett mål upp och bara lite mer än en minut kvar av matchen så vi hade kunnat vinna ändå, vi hade fortfarande saken i egna händer men gav bort den kan man väl säga. Vi var ju tvugna att avsluta, för vi kunde inte anfalla hur länge som helst och självklart ska den spelaren som skjutit som en kratta hela j-la matchen kliva upp och göra mål. Så himla irriterande. Men men det var ju ett poäng iaf, bättre än inget eller vad säger man?
Min egen insats kan jag inte bestämma om jag är nöjd eller missnöjd med. Jag tycker jag gör några bra saker men det är också flera saker som jag borde gjort mycket bättre. Det var ett tillfälle jag och kicki helt missförstod varandra i försvar, hennes kant gjorde ett inspring och jag var nere och tyckte därför att jag skulle ta henne, men kicki trodde hon skulle följa och min spelare som breddade fick värsta läget från utsidan av zon två typ fast vi tom var en spelare mer. Mina skott utifrån satt inte alls där jag ville och det fanns några lägen där jag borde ha gått och borde ha klarat att komma igenom som jag inte gjorde det. Bortsett från missen med kicki och något till sånt läge när de bytte platser och vi gick bort oss så är jag iaf väldigt nöjd med försvaret. Jag tyckte att jag smällde på rätt bra och tajmade hyfsat. det som var väldigt jobbigt dock var att jag inte kunde andas och kände mig helt slut större delen av matchen. Efter bara några minuter på plan tog alla krafter slut kändes det som och det var likadant ända till kanske den sista kvarten av matchen. Då satt jag nog ändå mer än vad jag gjort i de andra matcherna iaf i första halvlek och det var ju inte direkt något högt tempo. Men det var väldigt konstig luft i hallen som var svår att andas men jag är iaf besviken. Känns som om jag borde bege mig ut i spåret minst en gång i veckan men vi får se hur det blir med det ;-)

Sen var det dags för inte-fira-lovisa-middag. Vi åt god tacos och för första gången på riktigt länge lyckades vi få till en ordentlig mao-omgång med vårt mao gäng. Det gick dock sämre än sämst för mig, men det var faktiskt kul ändå. Jag var ganska peppad och pigg och glad, känns inte som att alla var det hela tiden så jag blev ganska förvånad när vi 6 av 7 ändå tog oss till tegel. Jag hade lätt kunnat stannat kvar hos kicki och spelat men då kanske inte hennes grannar hade blivit så glada och det var främst för att jag inte ville slösa pengar på inträde som jag inte kände att det var helt värt det med tegel och det undvek jag ju (å anna fick pröjsa garderoben ;-)) så det var ju faktiskt värt det i slutändan ändå, dessutom var det faktiskt riktigt roligt där vilket såklart gör att det är ännu mer värt det, a ni fattar :-)
Först när jag kom dit fick jag lite ångest och kände mig så fruktansvärt gammal, men sen ignorerade jag de tankarna och shakade loss ordentligt istället. Jag mår faktiskt helt okej nu om man tänker bakismässigt, har liiite ont i huvudet men verkligen inte farligt alls, däremot har jag fruktansvärt ont i halsen men där får jag ju bara skylla mig själv, för jag skrek som en galning i stort sett hela tiden. Jag tror dessutom jag var lite krasslig i halsen innan å då är nog inte det den bästa medicinen. Tinnas supersnälla pappa kom och hämtade oss, vi mellanlandade lite hemma hos kicki och jag var hemma strax efter fyra tror jag. När jag kom hem byggde jag lite pussel, åt ikeapizza och tittade på ett avsnitt av vänner men somnade rätt snabbt efter det. Jag vaknade förvånansvärt pigg typ fyra-fem timmar senare.

Nu är det söndag och jag vill absolut inte ha måndag. Att jobba känns helt okej även om jag gärna skulle vara ledig en dag till, killarna har match och det ska bli riktigt intressant och lärorikt tror jag. Det som känns väldigt väldigt jobbigt är tyvärr damträningen som jag inte är ett minsta lilla dugg sugen på. Men det kanske hinner förändras, jag är rätt sliten i kroppen sen igår även om jag inte alls har lika ont som jag hade häromsisten, kommer inte ihåg om det var ludvika eller sifen-matchen men ondare hade jag då iaf. Nu är det mest blåmärken och bulor som känns inte så mycket panik i muskler och leder och sånt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0