Ingen vinst

Eller jo två. Men i den viktigaste (hör och häpna, jag menar det var ju ändå real-derby) blev det tyvärr förlust, med ett mål. Det började bra med mål direkt på Berta. Bolton fick dock göra enkla mål för att vi var lite för snälla och stillastående i försvaret. Vi valde snabbt att backa ner på 6-0  och lite bättre blev det väl av det. De fick ju inte längre göra enkla mål från 6 meter men istället fick de göra en del väldigt enkla från 9 m. Vi låg under med fem bollar i halvlek tror jag och visst hade Bolton varit bättre än vi men precis som jag sa i halvlek kändes det som att det var små marginaler som skiljde oss åt. Å i andra höjde vi oss och var faktiskt bättre än dem tycker jag. Vi låg under med sex bollar som mest tror jag men en liten stund in i andra började vi spela lite bättre bakåt, erik tog några fler bollar, och vi skapade lite till framåt så vi knappade in. Efter ett tag låg vi under med ett bara men då gjorde de två snabba tror jag och drog ifrån igen. När det var lite mindre än fyra minuter kvar tog vi time-out, vi var då en mindre på plan och skulle vara det i över en minut till. Vi bestämde oss för att gå upp på 5-1 (när vi blev fullt igen), våga chansa lite bakåt och för att dra upp tempot lite mer samt relativt snabba avslut. Det gav utdelning, mycket för att killarna visade mental styrka och satte några viktiga lägen. När det var 50 sekunder kvar tog de time-out och vi pratade om hur viktigt det var att verkligen ge allt vi hade de sista, att de inte fick göra mål och att vi skulle satsa allt på vår sista chans. Vi lyckades hålla tätt bakåt men de 15-20 sekundrarna vi hade på oss med bollen kunde väl ha gått bättre. Vi lyckades tyvärr inte göra mål, lite snöpligt när vi ändå var så nära men sett över hela matchen kanske Bolton var mer värda poängen. Men lite frustrerande är det för de dömde ett mål för Bolton som tog i ribban, studsade ner i golvet och ut. Jag var lite skymd och såg absolut inte om bollen var inne, jag tog för givet att den var det för domaren stod väldigt bra och var inte tveksam alls, men det kändes lite konstigt för den studsade verkligen långt ut när den kom upp i luften igen. Efteråt fick jag höra från dem som stod på läktaren precis i linje med målet att det inte alls var mål. Dessutom dömde de bort ett för oss som jag inte alls förstod varför. Det var en tilltrasslad situation som jag inte har koll på men så tog Jakob bollen som jag tror var helt lös i luften, det var typ vid streckade. Han tog tre steg, hoppade upp och sköt. Några sekunder senare blåste domaren frikast vilket las ute vid streckade så jag antar att det måste ha varit något i den tilltrasslade situationen innan som fick honom att blåsa men det kom sjukt sent isf. Aja, så är det i idrottens värld. Som sagt tycker jag nog Bolton kan ha varit snäppet bättre än oss om man ser till hela matchen, de hade en del stolpe ut precis i början som lika gärna hade kunnat suttit och då kanske vi inte hade orkat ta igen deras försprång.

Sedan tittade jag på Lindesberg-Strand. Jag trodde ju på förhand att Lindesberg skulle vara starkast, Bolton sen, vi på tredje plats och Strand kanske sist, möjligtvis lika med oss. Men Strand imponerade faktiskt mer på mig än vad Lindesberg gjorde och imponerade är kanske fel ord för jag tycker inte varken det ena eller det andra laget såg särskilt giftiga ut. Så hoppet lever fortfarande vilket jag inte trodde att det skulle göra om vi hade förlorat. Spelar de som idag och vi spelar som idag tycker jag nog att vi ska vinna. Sen så vet man ju inte om det var lite nerver inblandat eller framförallt kanske om den långa resan påverkade något utav lagen negativt. Det visar sig imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0