Hemma igen

känns som om det var länge sen, fast det var väl bara lite mer än ett dygn sen. Jag och Kjell hade en mysig heldag i stan igår. Vi shoppade, fikade och gick runt. På kvällen åt vi god mat och sen blev det två biofilmer i rad, var ett tag sen vi gjorde det sist (typ sommaren 2006). Vi såg paranormal activity 3 21.20 och tintin 23.40. Vi ville se dem i omvänd ordning och avsluta med den läskiga men det var så dåliga platser på tintinfilmen vid nio så det fick bli den här ordningen och det var jag nästan lite glad över. Tror faktiskt att det är den läskigaste filmen jag sett, jag är verkligen inte lättskrämd och blir sällan rädd framförallt inte när jag ser på film men lite puls fick jag nog allt igår. Det beror säkert väldigt mycket på vilket humör man är på och kanske var jag på optimalt skrämselhumör igår. Tror även att det hjälpt att vi såg den på bio i en ganska stor salong där säkert 30% av publiken skrek i panik ibland under filmen. Det var en tjej som satt brevid mig som började gråta och var nära på att gå ut efter trettio minuter men hennes pojkvän övertalade henne att sitta kvar och blunda.
Nu låter det kanske som att den var aaaaaaaaaaaaasläskig och det var den ju inte men det var faktiskt läskigare än vad jag vågat hoppats på så det var riktigt kul. Det blir nog till att se ettan och tvåan nu för det har jag inte. Sen var det som sagt dags att se tintin och den tycker jag var riktigt bra gjord. Vi såg den i 3D och det känns ju som om den tekniken har finslipats en aning för varje gång man ser en ny film nästan även om jag tycker att det fortfarande kan vara jobbigt och bli störande suddigt ibland. Jag blev riktigt trött i slutet av filmen och fick nästan nypa mig i armen för att inte somna så mitt intryck av slutet av filmen var att det var segt och långtråkigt men det berodde nog mest på att jag var så trött. Som tur var hade vi inte långt att gå efter bion, lite lagom avstånd med en promenad på fem minuter ungefär.

Idag blev det lyxig hotellfrukost som till och med jag uppskattar trots att jag inte är en frukostmänniska överhuvudtaget. Sen bar det av mot Naturhistoriksa riksmuseet där vi såg en film på cosmonova - born to be wild. Den var väldigt fin och handlade om två eldsjälar som ägnat sina liv på olika kontinenter åt att rädda föräldralösa djur, den ena elefanter och den andra chimpanser. Det var kul att gå på cosmonova men tyvärr gjorde ju det att jag missade reals match :-( Hade inte en tanke på att deras match kunde krocka, jag visste att de spelade på söndag men det brukar ju innebära sju eller nio på kvällen och inte direkt tolv på dagen. När filmen började var det halvlek och real ledde med 3-1, direkt när filmen var slut så tittade jag på mobilen och såg att jag hade fyra sms från tinna, jag var lite nervös innan det kom upp vad som stod i sms:en. 7-1 känns ju helt okej :-)

Det har varit ett perfekt avslut på ett underbart höstlov. Imorgon är det full rulle igen från 6.30-22.30 men det ska jag ju klara av nu när jag har vilat i en hel vecka :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0