Helt sanslöst

Att mer än halva veckan redan har gått, arbetsveckan alltså... Snart går min klass ut trean och alla elever ska kunna en hel del massa saker som man ska ha hunnit planera, gå igenom, bedömma osv osv. Jag blir lite stressad över det ibland faktiskt. Jag tänker att det är så lång tid kvar men tiden går ju å andra sidan så fruktansvärt fort så jag känner att det är hundra saker som vi redan borde ha gjort. Aja, det är mitt första år och jag kan inte göra mer än mitt bästa. Måndagen och tisdagen var minst sagt krävande och jag hade väl två av mina sämre dagar sen jag börjat och jag kände mig rätt värdelös igår kan jag säga. Idag var det istället en av de bättre dagarna och jag njöt stora delar av dagen. Jag var på jobbet vid halv åtta, elva timmar senare tyckte jag att det var dags att gå hem, utan minsta rast och innan jag cyklade hem var jag tvungen att besöka vårt "spa" för det insåg jag att jag inte hunnit med på hela dagen. Men riktigt nöjd åkte jag därifrån. För vi hann med en hel del som har legat och gnagt på mitt samvete hela terminen. Imorgon ska jag bara jobba till fyra för sen måste jag ju åka till killarnas träning och på fredag ska jag försöka gå så tidigt jag bara kan. Visserligen skulle jag behöva planera de kommande veckorna i detalj men jag överväger att göra det hemma i helgen.

I helgen har vi match mot Strand och den är jag absolut inte sugen på att spela. Jag skulle mycket hellre följa med på killarnas match mot skånela. Det är en viktig men tuff match, tydligen brukar vi spela jämnt mot dem även om de har vunnit mer de senaste åren. Jag hoppas verkligen att vi kan ta poäng men det är fruktansvärt irriterande att jag inte får åka med. Eller får och får, det är mitt dumma samvete som sätter mitt lag före mig själv. Spelar vi en dålig match och förlorar mot strand kommer ju jag vara rätt glad, och det känns som om risken för det är överhängande.


Tydligen är el clasico bokat, den tionde klockan tio. Vet inte om jag längtar efter eller fruktar denna match. Känns som om det var en evighet sedan jag såg real senast iaf, det var det ju också pga dumt landslagsuppehåll och visserligen mysigt cosmonova-besök. På lördag kommer jag sitta bänkad klockan tio iaf :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0