Från helvete till himmeln

Sämre än jag mådde en stund idag var nog faktiskt länge sedan jag mådde. Det var klart den värsta dagen på jobbet hittills. Jag kände bara ilska, trötthet, och framförallt frustration och ett ständigt gnagande dåligt samvete som intalar mig att jag är värdelös och sämst på hela jordklotet. Det är tur att jag tycker om att skaka av mig såna tankar och inte ältar och låser mig fast vid känslan eller tanken. Det är bara att ta nya tag och göra mitt bästa, mer kan jag inte göra. Vid halv fem mådde jag nog som sämst och det var ju klart främst psykologiskt men jag hade dessutom sprängande huvudvärk och kände mig tröttare än tröttast. Jag skickade ett sms till sebastian om att jag eventuellt tänkte skippa träningen. Det kändes så skönt efteråt, tänkte att det nog inte är omöjligt att jag tränar ändå för jag är ju ändå där men det skulle va superskönt att kunna åka hem och inte komma hem mitt i natten. Att fortfarande ha valmöjligheten kändes väldigt bra måste jag säga. Jag jobbade vidare och hade som vanligt svårt att slita mig. Tjugo i sex rusade jag ut och cyklade förbi ica rickeby och sen till träningen. När jag skulle gå från jobbet insåg jag att jag glömt mina träningsskor hemma, blev inte superledsen för då bestämde jag mig definitivt för att strunta i träningen, men det kändes inte helt bra att vara på killarnas träning i strumplästen. Efter att jag hade ätit lite youghurt och frukt började huvudvärken avta lite smått och när killarnas träning började släppte alla tankar på jobbet och sen dess har jag bara mått bättre och bättre. Visserligen blev jag rätt frustrerad över andra saker på killarnas träning, de gör inte riktigt som jag vill alltid ;-) så var det ju verkligen ingenting mot vad jag känt tidigare under dagen så det kan man ju ta då med en klackspark.
När jag kom hem städade jag undan en hel del som bara har legat och väntat. När var vi på ikea anna? Okej möblerna det skäms jag inte över för det är ett litet projekt att sätta ihop dem. Men den blåa ikeapåsen med lite smått och gott i som bara har stått på köksgolvet sen dess packade jag äntligen upp. Jag skruvade faktiskt ihop det andra skrivbordet  också och gick ut med alla kartonger så jag känner mig faktiskt mycket nöjd med kvällen. Såg nyss att träningen blev inställd men det har jag faktiskt inte det minsta dåliga samvetet för alls. Jag tror nästan jag är den som varit på flest träningar i år, och även om jag hade stannat hade det ju ändå inte blivit någon träning, då hade bara jag varit arg som ett bi istället. Nu ska jag poppa lite popcorn occh sätta på greys, det tycker jag att jag är värd efter den här skitdagen som faktiskt trots allt slutade väldigt bra. Jag sitter här i mörkret med adventsljusstakar tända och det är ju så himla himla mysigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0