Fábio Coentrão

Blev inget att äta, istället fastnade jag som vanligt surfandes om allt möjligt. Läste en underbar intervju med en av de nya spelarna. Jag har varit positivt inställd till honom för att han har en härlig spelstil, och verkar alltid kämpa väldigt mycket. Det negativa jag har tänkt är att han kanske förstärker situationer för mycket och att han kanske kan vara lite divig. Nu när jag har läst intervjun undrar jag verkligen vad jag har fått det där sistnämnda ifrån. Det var väl visserligen första tanken när jag typ såg honom första gången och har väl kanske inte egentligen befästs hos mig men ändå. Det var iaf superhärligt att läsa mer om honom, jag är glad att han kom till real :-)

Favoritdelar från intervjun (som jag tycker alla ska läsa!) är avsnittet då han berättar att han sov med en boll och att hans mamma har berättat att så fort någon tog bollen ifrån honom vaknade han, att han gjorde det för att han drömde om att få bli en stor fotbollsspelare och att han sedan dess arbetade hårt för det och nu har uppnått sin dröm. Även hans svar på vilken som är hans favoritposition tycker jag om. Han berättar att om mister vill att han ska vara målvakt så är han målvakt. Avsnittet där han berätttar om att han ibland hoppar över muren och tar cristianos grönsaker var också härlig att läsa. För det första, odlar cristiano grönsaker?!? För det andra så ger det en så härlig och mänsklig bild av dessa superstärnor som jag bara älskar. Jag hoppas att real får behålla dem här spelarna i flera år och att de kommer ha samma mentalitet och glädje föralltid, även fast jag vet att det är typ omöjligt. Men helt seriöst, det jag får se nu, alla fantastiska spelare och deras vänskap och glädje - vilket även syns på planen är mer värt än alla titlar i världen. Kärleken till det här laget bara växer!

Nu ska jag äta :-D

Kommentarer
Postat av: Tinna

Tack Kajan! Jag blir så glad av dig =)

2011-11-15 @ 22:19:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0