Lat men rastlös

Många av mina lediga dagar spenderar jag med att göra typ ingenting. Å det tror jag att jag trivs väldigt bra med. Men så kan jag helt plötsligt slås av en stark känsla av rastlöshet. Det känns så bortkastat att bara sitta i soffan och surfa och slötitta på film. Men samtidigt är det ju det jag helst vill göra. Varför är det så svårt att bara vara nöjd med det man har och det man gör. Varför är gräset alltid grönare på andra sidan och varför ska man leta fel överallt?

Just nu undviker jag att göra en sak som jag borde men som jag verkligen inte vill. Jag väntar dessutom på att klockan ska bli åtta så hockeyn börjar, och att klockan ska bli nio så att reals match börjar. Jag skulle kunna vara duktig och städa undertiden, vi får väl se om jag är det. Idag har jag faktiskt ändå varit lite lite duktig. Jag började dagen med 70 min på crosstrainern, underbart var det - eller alltså efteråt var det det. Sedan tog jag det lite lugnt, duschade, stekte blodpudding och bacon, tittade på en film - grown ups (ganska härlig faktiskt, trodde inte den skulle vara bra alls), städade lite i köket, tvätta handdukar, satte mig i soffan och tittade klart på a single man som jag började se på för ganska länge sedan, den var riktigt bra tycker jag, fin men väldigt sorglig. Under tiden höll jag på med blogginlägget om spanienresan, vilket jag gjorde klart medan jag slötittade på top gun - älskar känslan man får när man ser maverick och charlie <3 Sedan har jag faktiskt suttit och skrivit och klippt och klistrat på verksamhetsberättelsen, det brukar jag normalt göra i absolut sista sekund så det blev jag rätt stolt över att jag gjorde nu faktiskt (även om jag vet att det bara blev så eftersom jag sitter och försöker undvika att göra det lite tråkigare som jag egentligen verkligen borde göra).

Jaha städa var det... Kanske ska fundera ut ngt att äta också...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0