Kunde helt enkelt inte låta bli

Att börja med mitt Spanien-album nu när jag fått bilderna. Jag hade bestämt att jag skulle ta ett album som jag hade hemma och det fanns i två olika varianter, ett stort eller ett litet. Och eftersom jag kände att jag absolut inte kommer fylla ut det stora så kör jag på det lilla. Fast det är inte helt lätt, jag brukar nästan alltid ha den stora varianten och är väldigt van vid att kunna få in runt 8 bilder på varje sida nu är det svårt att få in mer än fyra. Å precis när jag lite snabbt hade räknat efter och insett att jag egentligen behövde några till sidor (vilket man inte kan sätta in) men bestämde mig för att vara bättre på att sålla istället så kom jag på att jag har en del andra saker so jag vill ha med i albumet, som biljetter och sånt. Men men det får gå helt enkelt :-)
Jag vill fortsätta nu men egentligen borde jag träna och senare idag tror jag att jag och mamma ska åka och köpa lite blommor att plantera i mina nya fina utekrukor.

Igår hade vi stängt på förskolan och all personal i företaget bjöds på en inspirationsdag. Den var helt fantastisk och jag påminns mer och mer om hur underbart det är att plugga och gå kurser. Förmiddagen spenderade jag på en "mattelektion" som var helt fantastisk och eftermiddagen hade jag ett "danspass". Jag har svårt att bestämma vilket jag tyckte var bäst och mest givande. En superbra arbetsdag var det iaf :-)

Nästa vecka blir en kort vecka, mån-ons bara eftersom det är röd dag på torsdagen och klämdag på fredagen, vi har öppet på fredagen men det var så få barn så det är bara tre i personalen som behöver jobba. Sen så är ju måndagen också röd så det blir en liten minisemester nästan :-)

Ikväll är det CL-final och jag  kan inte riktigt bestämma hur jag ska göra. När real åker ut blir jag alltid lite anti-CL som den dåliga förloraren jag ibland kan vara. Nu gick visserligen real ända till semi och då var inte fallet riktigt lika jobbigt som de varit de senaste åren fast samtidigt var det ju så mycket värre, eftersom det var mot Barcelona och framförallt eftersom det kändes som  om domarmissar avgjorde utgången lite på förhand. Jag är fotbollsintresserad, visst men egentligen inte så mycket så att jag tittar på andra lag än real madrid och möjligtvis schalke nu då... Det känns som om Barcelona kommer vinna och jag är inte supersugen på att se det om jag ska vara ärlig, samtidigt är det ju cl-final och kan bli en helt fantastisk fotbollsmatch mellan två bra lag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0