Vi vann faktiskt

Tycker inte att vi gjorde en kanonmatch direkt men den var inte helt katastrofal heller. Vi började för snällt bakåt och låter dem göra några enkla men sen vaknar vi till lite och tar över ledningen. När vi lyckas göra två kontringsmål (tror jag iaf) på rad och får en liten ledning, kanske 6-8 eller nått, så kändes det som om vi borde kunna göra så hela matchen, stabilt bra försvarsjobb med enkla målvaktsräddningar (alltså enkla för en så duktig målvakt som lovisa) och enkla kontringsmål. Men nehe, det visade sig vara något väldigt tillfälligt. Det kändes som om vi hade lite mer kontroll på matchen men så fort vi började spela lite bättre och det kändes som om vi skulle kunna rycka lite så släppte vi in dem i matchen och gjorde det på tok för spännande på tok för länge. I början av andra borde vi i stort sett avgjort matchen på alla våra frilägen som vi istället "väljer" att bränna. Men i slutändan står vi ändå som segrare och jag tycker att alla kämpade precis hela matchen så det kändes riktigt gött efteråt.
Jag är ganska nöjd med min egen insats. Tycker att jag gör det bra bakåt, gör det jag ska och lite till. Visserligen hade inte jag de farligaste spelarna emot mig men ändå. Det var ett mål som var mitt, skott utifrån, jag var dock på den och styrde in den i mål så annars hade nog lovi tagit den. Framåt är jag nog mest nöjd med en satsning som jag gör i början av andra halvlek, för det är precis sånt som jag tycker att jag saknar. Jag såg att jag hade en lucka och bestämde mig helt enkelt för att ta den och tog ordentligt med fart och bara satsade rätt in i den, iof så inser jag mitt i satsningen vad jag håller på med och ångrar mig men rösten som säger satsa! lyckas ändå vinna debatten i mitt huvud och jag stannar inte riktigt av även om den blev lite mer tveksam än vad jag tänkt från början, nu hade jag otroligt mycket tur och lyckades sätta bollen, hade utfallet varit annorlunda hade jag nog mer förbannat den satsningen men men.
Jag missade mycket som jag dock inte tycker att jag borde missat, utanför mål och i täcket bland annat som jag stör mig på men egentligen tycker jag itne att det var fel av mig att försöka, det var inte några dåliga lägen direkt det var bara att jag inte gjorde ett så bra utförande, men jag gjorde ju mitt bästa och det är i slutändan det enda jag kan göra.
Imorgon är det match igen, derby mot åkersberga. Det finns ju visserligen en teoretisk chans att vi inte håller oss kvar men den är verkligen osannolik. Tror det blev lite av en urladdning när vi vann i helgen men jag hoppas att vi lyckas samla ihop oss till matchen imorgon, det känns bra att inte vara lika äckligt kräknervös iaf :-)


Ikväll spelar Schalke (läs Raul) mot Valencia och jag hoppas självklart att dom (läs han) vinner och gör massa mål men jag tror tyvärr att valencia tar hem det, någon som är förvånad?.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0