Bra real

De vann med 2-0 mot Hercules efter två mål av Benzema. Han börjar ju faktiskt arta sig, kanske kan bli bra tillslut fast jag är bra tveksam ska ni veta. Han springer iaf rätt bra och pressar, bättre än Adebayor och då borde ju ändå han ha lite mer att bevisa kan man tycka och han pratar ju så mycket om att han kommer göra ALLT för att få stanna. Jag tycker att det är tråkigt att det inte går bättre för honom än vad det gör. Tror jag tycker bättre än honom rent generellt än vad jag för om Benzema och kanske tillochmed Higuain (även om han är enormt saknad, kul att rehaben verkar gå över förväntan). Tycker kanske även att jag måste ge Arbeloa lite beröm för matchen, han får rätt ofta skit från mig, befogat tycker jag men då kan man ju passa på att berömma när han faktiskt gör en rätt bra match. Han passade fram till 1-0 målet efter en underbar özilpassning och gjorde även ett mycket bra inlägg till Adebayor som tyvärr nickade över. Dessa två saker var nog två utav de bättre jag sett honom lyckas göra och även om ena ögat ofta var i mitt 09-album (som snart snart är klart) och jag inte alltid hade fokus på matchen så tycker jag att jag har en hyfsad uppfattning om spelet och jag såg faktiskt inte Arbeloa göra något sånt där helknasigt och totalfelbedömt som han har en förmåga att annars göra med jämna mellanrum. Iof ska man väl säga att han kanske inte riktigt fick så tuffa uppgifter av motståndarna.


Idag är det först lite slappande som gäller, sedan är det handboll. Sverige spelar på hovet mot Serbien och jag ska gå med Tinna, Anna och Kicki, ska bli kul. Hoppas verkligen Sverige vinner! Sedan (kl 21.00 - väldigt sent tycker jag) har vi bortamatch mot Notlob (bolton) i Eriksdalshallen. Tror vi är ganska precis fullt lag men det känns ändå helt okej. Hoppas vi vinner så det kan bli en seriefinal nästa vecka :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0