2:an nästa år igen alltså

Vi spelade ju mot Åkersberga i torsdags och det bästa med den matchen var att nu är den här säsongen slut, iaf för a-laget och vi kan ta nya tag inför nästa säsong istället. Visserligen har jag haft rätt kul i år även om det resultatmässigt gått riktigt dåligt för det har varit go stämning i laget och Kjelle har kommit in med massa härlig positiv kraft så allt är inte förgäves eller dåligt. Men det har varit ett långt år med dålig närvaro på träningarna vilket gör att jag ser fram emot ett uppehåll väldigt väldigt mycket (det brukar jag göra varje år iof). De senaste matcherna har varit så jobbiga också eftersom vi varit så pressade men det känns ju otroligt skönt att ha klarat av den pressen och faktiskt vunnit fyra av de senaste sex matcherna (å då var det borlänge och berga vi tappade poäng mot, 1:an och 2:an). Matchen mot Åkersberga tycker jag var sådär, vi började katastrofalt dåligt, jag förstår inte riktigt varför vi skulle spela 5-1 mot dem för det känns inte som om vi klarar av deras niometersspelare tillräckligt bra för det. Det blev lite bättre när vi backade ner och så började vi jobba oss in i matchen. Jag tycker inte vi gör en direkt bra match men inte heller värdelös. Jag är absolut inte nöjd med min insats även om jag kan hitta några bra saker om jag tittar på det med ett rejält förstoringsglas. Jag vet iaf en del saker som jag vill jobba med under försäsongen och nästa säsong. Jag tror att jag för nästan första gången i mitt liv spelat en match och kännt att vi har hemmadomare med oss, jag tycker att åkersberga åkte på flera riktigt billiga utvisningar och jag förstår att de blev lite irriterade. Idag möter Åkersberga Polisen i kval till ettan. Undra hur det kommer gå, jag tror absolut att det kan bli jämna matcher. Vill nog faktiskt helst ha kvar berga, även om det blir lite extra pirrigt att möta dem och vi säkert inte kommer kunna vinna mot dem de närmsta åren så är det ändå kul att ha lite derbyn och nu åker ju täby ner i trean. dessutom försvinner rosers och skulle även berga försvinna från serien tappar vi verkligen alla tre närmsta lagen :-( Samtidigt tycker jag rätt bra om Åkersberga och de har varit så nära i flera år och jag skulle absolut unna dem en plats i ettan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0