Tjenamors

Idag har jag jobbat och faktiskt hunnit med en hel del. Jag tror att jag hinner klart innan jag slutar med allt som måste bli klart, iaf om jag lyckas hitta lite tid här och där då jag kan smita ifrån barngruppen. Idag hade vi sjutton barn på sju vuxna och då finns det ju såna möjligheter.
Efter jobbet cyklade jag ner till stationen och tog tåget till kragsta för att lämna ett papper. När jag fixat det och kom ut i det härliga solskenet fick jag för mig att jag skulle gå tillbaka till vallentuna, eller iaf till bällsta. Jag tänkte att jag kunde skippa träning på crosstrainern om jag gick en promenad istället och var lite sugen på att gå för att se om det fanns någon bra cykelväg hem, har inte riktigt lyckats komma på vart jag ska cykla till jobbet i höst. Det gick rätt bra att gå och det var rätt mysigt och varmt. Nu vet jag dessutom vilken väg jag kommer ta om jag cyklar, eftersom jag hade cykeln i centrum tog jag dock en annan väg hem idag. När jag kom till tågstationen i bällsta så hade jag bara gått i tjugo minuter och misstänkte att det var runt tio minuter kvar till tåget skulle komma så jag bestämde mig för att gå hela vägen till centrum. När jag närmade mig kyrkan så blev jag positivt överraskad av att träffa Tinna och Sandra där så jag fick sällskap sista vägen, trevlans! Å när jag skulle över vägen i centrum blev jag nästan påkörd av min mamma, nejdå men jag mötte henne i bilen iaf. Sen så cyklade jag ju hem, så jag tycker faktiskt jag var rätt duktig och pga värmen blev jag rejält svettig också faktiskt, men det kanske inte räknas som träning...
Å när jag kom hem fick jag syn på vår fina altan som var helt klar. Självklart var jag ju tvungen att gå ut på den och njuta direkt, och sopa bort alla sågspån. Jag sopade så mycket att jag fick en blåsa på tummen, men den matchade bara blåsorna jag fick på fötterna från promenaden i inte riktigt ingångna sandaler :-) Nu börjar jag fundera på om man inte ska ta och laga lite mat och överraska Kjell med det. Han jobbar kväll och är inte bortskämd med hemlagad mat när han kommer hem. Jag äter ju rätt mycket mat på jobbet, bla mellanmål kl 2 och brukar inte vara särskilt hungrig på kvällarna och orkar då inte riktigt göra mat. Jag är inte direkt superhungrig nu heller men det kan ju vara kul att göra någon glad :-)

Igår var vi på bio, vi är lite filmtokiga tror jag bestämt. Vi såg super 8 och jag tyckte den var riktigt bra. Jag skulle ha älskat den när jag var lite yngre. Den hade flera bra budskap tycker jag, passande skådespelare för rollerna och var både rolig och lite spännande. Den passade nog precis mitt humör igår och kanske hade jag inte tyckt lika mycket om den om jag såg den någon annan dag men som sagt tyckte jag väldigt mycket om det iaf :-D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0