Semesterkänsla

Har jag haft rätt länge nu, kan bero på vädret vi har haft eller de lite extra långa helgerna i juni. Skönt är det iaf, iof inte alltid när man inser att man faktiskt måste gå till jobbet. Fast å andra sidan är det inte så jobbigt på jobbet nu heller. Det lilla som är jobbigt är att jag fortfarande inte riktigt vet hur hösten ser ut och det skulle jag vilja ha klart innan alla går på semester så alla vet exakt vad som väntar efteråt och kan släppa alla såna tankar under semestern. Som det ser ut nu kommer jag definitivt behöva jobba v.31, v.32 kanske jag kan få ledigt om inte annat i några dagar iaf.
Idag är det ju onsdag och det är min tidigaste dag, eftersom jag hade lite lite komp att ta ut och det var lugnt på jobbet så gjorde jag det idag, så strax före tolv cyklade jag hem. Helt underbart vad lång den lediga tiden då blir. Jag hade tankar på att träna men det verkar inte riktigt bli av. Istället låg jag och solade på altanen och löste 16-siffrors-sudoko. Det spädde på min redan tidigare ganska starka semesterkänsla. Det är underbart att ha en altan att gå ut på och vår är så fin så fin. Jag har ställt ut mina lyktor på altanen men tyvärr gjorde jag misstaget att sätta i blockljus och det borde jag inte gjort för de har smält i solen. Som tur var det bara att ta bort dem, de hade inte smält fast.
Nu väntar jag på att Kjell ska komma hem och att en person från LB-hus ska komma hit för ett möte. Hoppas det går bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0