Kul med spontan spelkväll

I fredags var det ju midsommarafton och det firades med sagan om ringen maraton här hemma. Kjell åt faktiskt lite sill och färskpotatis, det var väl det närmsta en klassisk midsommar vi kom. Lite tråkiga och konstiga kände vi oss men samtidigt var det precis det vi ville göra och då ska man ju bara göra det och njuta. Jag har egentligen aldrig firat midsommar något speciellt. Idag jobbade Kjell och jag satt och var precis lite lagom uttråkad när jag fick ett trevligt sms som gjorde att vi drog ihop en spontan spelkväll här hemma. Det blev monopol, finns i sjön och asken. Superkul för jag vann både monopolomgången och asken, jag gillar att vinna :-)

Nu funderar jag på om jag inte ska gå och lägga mig men är faktiskt inte ett dugg trött, borde nog dock göra det ändå så jag inte vänder på dygnet helt totalt innan måndag. Det här är sista veckan på min förskola innan vi stänger för sommaren. Jag jobbar v. 27 också men det är på en förskola i centrum. Sedan vet jag inte riktigt hur jag ska göra eftersom jag börjar på nytt jobb den 15 aug. Det var tänkt att jag skulle börja jobba igen v.31 men det hoppas jag att jag inte behöver. Tror dock att det kommer vara nödvändigt men jag tror att jag kanska kan slippa iaf v.32. Det skulle vara väldigt skönt med lite extra tid att sätta mig in i mitt nya jobb och helt ha fokus på det efter semestern. Jag tror fortfarande att jag inte riktigt har förstått att det här verkligen händer, det ska verkligen bli hur läskigt och spännande och roligt som helst!

Den här veckan som kommer ska jag iaf på allvar komma igång med sommarträningen. Det vore så skönt att kunna komma tillbaka i höst och faktiskt vara stolt över sin sommarträning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0