Jobbångest

Det som är jobbigt med att var lite extra ledig är att det är så jobbigt när ledigheten är slut. Visst ska det bli roligt att komma tillbaka och jag trivs ju väldigt bra med mitt jobb som tur är men jag är faktiskt mer sugen på att fortsätta vara ledig just nu. Jag vill inte gå och lägga mig och jag vill inte ställa väckarklockan för första gången på fem dagar. Men jag ska inte klaga som har haft det så oförskämt bra! Jag bara konstaterar. Dessutom vet jag att det är nog den stressigaste veckan sen jag började för snart tre år sedan som väntar mig och dessutom har jag hela eftermiddagarna uppbokade så jag kommer inte kunna jobba över alls mycket vilket egentligen skulle behövas.

Det har iaf varit underbara lediga sommardagar som jag njutit hur mycket som helst av. Jag har suttit ute i solstolen och läst lite, säkert sammanlagt en timme, och det är mycket i solen för att vara mig. Jag har träffat många underbara människor under helgen och faktiskt gjort lite nytta också, jag hjälpte ju min syster att flytta, jag gjorde ren grillen rätt ordentligt efter grillmiddagen här och städade lite i garaget. Sen så har jag ju hunnit pyssla lite och sett ett antal filmer, den bästa var x-man på bio tror jag faktiskt, tycker väldigt bra om de filmerna.

Nu ska jag nog lägga mig och läsa och hoppas på att jag somnar innan jag ska gå upp iaf. Jag har ju som vanligt lyckats vända rätt ordentligt på dygnet. Jag har nog inte gått upp före 10.30 någon dag (tror jag sov nästan till 13 nån dag) och inte somnat före 2 nån natt heller. Imorgon är det ju jobb som gäller såklart och sen efter jobbet ska jag och anna se Sverige-Finland med hennes far och några till, det ska bli superkul.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0