Grekland

Nu närmar det sig verkligen. Jag och Kjell ska åka till Grekland den 17/7. Det ska bli så härligt och jag längtar verkligen. Vi flyger till och från athen, flygbiljetterna bokade vi för kanske en månad sen eller nått sånt. Vi kollade på massa charterresor först men lyckades inte hitta någon som vi blev riktigt sugna på och efter ett tag bestämde vi oss för att vi bara köper flygstol och sedan öluffar lite när vi kommer dit ner. Vi har siktat in oss på tre av de joniska öarna och har bestämt att vi först beger oss till Zakynthos. Eftersom vi inte har någon aning om hur det kommer vara att boka boende på plats iom att vi åker i den allra mesta högsäsongen så har vi idag bokat boende tre nätter på ett hotell på zakynthos, då vet vi att vi iaf kommer bo på ett hotel som verkar schysst och har pool i några nätter. Vi ska även boka våra nätter i aten på förhand men resten lämnar vi öppet. Förutom besöket på zakynthos har vi i stort sett bestämt oss för att vi ska till Kefalonia och Ithaka, odysseus eventuella "hemö".
Jag trivs rätt bra i Sverige på sommaren och först var vi inne på att åka tidigt nästa år till kanske thailand i några veckor. Men i våras när Kjell hade det som mest med utbildningen och jobbet (båda på heltid) så bestämde vi oss för att vi verkligen behövde det här och det känns som ett väldigt bra beslut nu, för jag kommer ju inte heller kunna ta semester mitt under terminen nästa år.
Dessutom gör ju även huset att semestern blir mycket trevligare hemma fast ändå på samma gång finns det ju tusen miljarder grejer man borde och skulle kunna göra vilket gör att man kanske inte slappnar av helt. Nu ska vi istället få skämma bort oss totalt i härliga grekland, vi är borta till den 28/7 vilket känns lagom, dessutom börjar jag troligtvis jobba måndagen den 1/8 igen och det kan ju vara skönt med några dagar ledigt innan vardagen blir verklighet igen.

Förutom att göra semesterplaner så har jag även suttit med höstens schema den här morgonen. Jag tycker faktiskt det var lättare att göra schema nu när jag själv inte ska jobba. Annars har man sina egna önskemål att ta hänsyn till samtidigt som det är lätt att känna att någon annan tycker det blir orättvist och då kanske lägger de sämsta tiderna på sig själv. Schemat måste göras om för att det blir omorganisation i personalgruppen och den arbetsuppgiften låg på mig som förskolechef men det kändes lite konstigt att jag ska göra det när jag nu ändå ska sluta. Men nu har jag iaf gjort ett förslag och sen får personalen på plats avgöra om de ska anta schemat eller om det behövs en del korrigeringar eller helt göras om. Nu ska jag sätta mig och skriva rent det så det blir tydligt och snyggt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0