Eken cup

Igår var det en heldag på gubbängsfältet. Vi hade väl egentligen optimalt väder, det var inte extrem hetta men uppehåll hela dagen och rätt soligt stora delar av dagen. Damerna spelade tre matcher, ingen var väl så värst fantastisk. Den första spelade vi rätt okej i första halvlek, framförallt den senare delen av den halvleken men vi förlorade stort och det rann iväg i andra. Motståndarna den matchen är iaf i final så det känns ändå rätt okej att vi förlorade mot dem. I andra mötte vi polisen och det var den klart sämsta matchen, det fanns inte någon kämparinställning och vi lät dem styra matchen på tok för lätt. Vi förlorade rätt stort fast de inte var bra alls. Sista matchen spelade vi väl lite bättre, iaf i andra halvlek då vårt spel lossnade lite med hyfsat försvarsspel och några enkla kontringsmål. Bättre än såhär måste vi nog spela om vi ska hålla oss i mitten av tvåan, men det vet jag att vi kan också, gäller bara att vi lyckas plocka fram det.
P97 hade två matcher igår, jag såg den ena. Första halvlek var väl okej, framförallt slutet av den. Men i andra var det inte mkt som fungerade. De hade slutspel idag så vi åkte till ett regnigt och lerigt eken. Vi fick nog den absolut sämsta planen för på vissa ställen var det nästan en dm djup lera att halka omkring i. jag blev nästan lite spelsugen faktiskt. Vi mötte tyresö och jag tycker de killarna ska ha en stor eloge för de lyckades komma i bättre fart än vad många lag gör när underlaget är optimalt, och de lyckades skjuta hårda avslut mot kryssen trots att bollen var blöt och lerig. I halvtid stod det 9-0 till dem, vi lyckades dock spela bättre i andra och slutresultatet blev 13-3. Jag älskar att se på när någon kämpar och sliter och det fick jag glädjande nog göra idag. Några spelare kastade sig hejvilt i leran och kämpade som bara den trots att det redan var klart att vi skulle förlora, det är härligt med den inställningen! Nu ser jag fram emot hösten och den nya säsongen för det finns en hel del som jag är sugen på att ta tag i och styra upp :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0