Sista jobbveckan

Jag längtar till semestern oerhört mycket. Förra veckan var jobbig eftersom nästan alla skulle på semester (fröknar och barn) och alla hade i stort sett nedräkning vilket gör att tiden går långsammare. När man sen dessutom inser att man inte själv ska gå på semester så blir det ännu jobbigare. Nu är det iaf bara fyra dagar kvar och det känns helt okej. Jag har iaf gjort det jobbigaste jobbpasset den här veckan (stängning och nio timmar, då har jag bara 33,5 timmar på schemat den här veckan totalt).

Efter jobbet så mötte jag tinna på ip för det var dags för vårt fjärde träningspass, vi körde igår också. Idag var det dock inte kul någonstans. Jag var riktigt anti idag och sommarträningen kändes helt plötsligt hemsk, men vi genomförde passet och det får jag vara riktigt nöjd med, idag sprang vi 5:an på 32,26. Kanske ingen höjdartid men egentligen hade vi nog kunnat springa lite lite fortare (det var bara vid mördarbacken som jag var riktigt slut) och på förhand kändes det inte som om jag skulle komma runt varvet. Igår sprang vi 2,6:an, eller sprang kanske är fel ord, lunkade... Efter det körde vi intervaller 4*3 snabbruscher och usch vad hemskt det var. Jag märker verkligen tydligt där att jag är sjukt otränad och det är aldrig roligt att inse det även om jag egentligen alltid är väldigt medveten om det. Vi kör ju även lite fys efteråt, idag körde vi dock inte lika mycket som tidigare. Min kropp var nog lite trött efter gårdagens träningspass. Den här veckan har vi två pass till inbokade och förhoppningsvis ska vi genomföra båda dem och tre nästa vecka. Sen åker jag ju till Grekland och känner jag mig själv rätt blir det ingen träning alls där...

Det pågår ju ett fotbollsvm även om man ibland glömmer det. Sverige är vidare i kvartsfinal där jag är övertygad om att de åker ut om de inte börjar spela bättre. Visserligen såg jag inte första matchen men det lät ju inte som om vi spelade fantastiskt då heller och det gjorde vi definitivt inte mot nordkorea. Men vi lyckades iaf vinna och det som jag tyckte var nästan roligast var att se segerdansen efteråt. Hela laget stod i ring och dansade, då tänkte jag på våra kära lagkamrater som vägrat låta oss göra det, hur pinsamt det skulle va om det kom ut på nätet eller så för framtiden osv. Självklart har alla rätt till sin åsikt och är det jobbigt för vissa i laget måste man ju ta hänsyn till det men jag tycker verkligen bara att det är positivt när ett lag flamsar och bjuder på sig själva. Jag tror att det framförallt stärker lagsammanhållningen och ökar glädjen i laget.
på onsdag är det sista gruppspelsmatchen, mot USA. Sverige har väl allt att vinna i den matchen kan man nog säga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0