Jag är rädd

att min mobil inte överlever särskilt länge till. Jag älskar min mobil och vill inte ha någon ny med pekskärm men jag antar att det börjar bli dags att titta runt lite ändå. Jag har haft min mobil väldigt länge, undra om det inte har gått mer än fyra år!? Och jag har bara väntat på att den ska gå sönder i över ett år nu, det är ju inte så att jag har varit hur rädd om den som helst utan brukar tappa den titt som tätt och så. Nu är det så att den inte låter längre om det ringer eller om man får sms, det vibrerar bara och det känns ju som om det kommer bli rätt jobbigt med tanke på att jag brukar missa många samtal och meddelande fastän jag har ljud på.

Vi har faktiskt varit effektiva och duktiga idag och hunnit med handlingen, träningen och tvättat en första omgång av reskläderna, nu är allt uppackat i stort sett och det känns skönt att få slappa lite i sin egen soffa ett tag. Jag har kollat igenom alla bilder en gång till och vänt alla rätt, igår kollade vi igenom bilderna väldigt snabbt eftersom min familj var här och det inte är kul att kolla på semesterbilder i flera timmar för dem. Tydligen var det iaf strax över 2000 bilder. Det kommer bli otroligt svårt att välja ut bilder till ett album men det ska nog gå det med.


Jag håller på att längta ihjäl mig till reals match imorgon. Precis innan vi åkte spelade de ju sin första försäsongsmatch å oj vad kul det var att se dem. Jag hann faktiskt sova kanske en timme innan matchen så jag var lite sömndrucken först men det gick snabbt över när jag fick se mina favoriter igen. Det såg ju dessutom riktigt bra ut tycker jag spelmässigt så förhoppningarna inför säsongen (som är sjukt höga redan) steg ytterligare. Anar att jag kommer bli besviken men det får jag stå ut med. Jag vet att de har ett fantastiskt lag med talangfulla spelare och en coach i världsklass och är det så att de trots allt inte lyckas få ut det på planen så kommer jag stötta dem med hela mitt hjärta ändå! Det är ju ett tag sen matchen var men några saker kommer jag ihåg att jag fastnade för och tänkte lite extra på. Dels var det ju kul att se att det fungerade bra för de nya spelarna som var med. Det var också kul att se att han bytte ut typ hela laget till andra men att båda uppställningarna spelade ut motståndarna, även om första halvlek kanske var i en annan klass, men kanske inte så konstigt när typ hela backlinjen blev ersatt av spelare som inte tar sig in i startelvan (tror inte jag iaf). Å så farten, det är så kul att se dem spela fartfylld och offensiv fotboll. Jag kommer ihåg hur frustrerande det var för några år sedan när beckham (som jag ändå tycker gjorde mycket bra i real) och company stod nästan krampaktigt stilla och inte fick något flyt alls i matcherna.
Jag har ju missat tre matcher där real har stått som segrare i alla och imorgon är den sista? av träningsmatcherna har jag för mig iaf. Jag har faktiskt kikat in på någon dator i utlandet bara för att få se hur det gick i matcherna, det var så jag fick reda på tragedin i Norge förresten. Vi kom till en dator med internet och jag kollade såklart först på reals hemsida och så fick jag se att de hade haft en tyst minut pga ngt som hänt i norge. Det är skumt när man är utomlands för man blir så bortkopplad från verkligheten på något sätt. Hade det inte varit för att jag skulle kolla reals resultat så hade vi knappt surfat alls och då hade vi nog varit helt ovetandes om terrordådet när vi kom hem. Vi flög ju med norweigan hem och det var flera som skulle vidare till oslo, jag undrar om det var någon av dem som var ovetandes. Antagligen inte för en sån sak hade de ju säkert blivit meddelade om av vänner och familj om inte annat men ändå. 

Nä nu ska jag redigera lite bilder tror jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0