Huvudvärk

Igår när jag vaknade hade jag hemst sprängande huvudvärk. Det berodde helt klart på en mängd olika saker, men vätskebrist, för mycket alkohol utan någon som helst påfyllnad av vatten under flera timmar dagen innan, och för lite sömn. Huvudvärken gick dock över efter ytterligare en timmes sömn och några glas med underbart vatten. Idag har jag dunkande huvudvärk igen. Till stor del är det nog vätskebrist som spökar igen men den främsta anledningen är nog att jag sovit för länge. Jag tog igen sömnbrist som jag samlat ihop från i onsdags, har snittat fyra timmars sömn istället för sju-åtta som jag brukar. Så jag somnade tidigt igår i soffan, kanske vid åtta-nio nångång, och jag sov ändå till elva idag, alltså ungefär 14-15 timmar. Det resulterade i att jag var dödstrött när jag vaknade och hade ont överallt. I ryggen, nacken och främst huvudet var det värst och det vill inte riktigt ge med sig. Jag hoppas att det släpper när jag ger mig ut i skogen för dagens träningspass, tycker att det borde göra det. Ska väl dricka en del vatten innan dess också för att vara på den säkra sidan.

Helgen har varit riktigt bra och semestern kunde egentligen inte ha börjat bättre. I fredags var det ju middag här, jag tycker det var trevligt och lyckat även om jag misslyckades en del med maten, eller iaf vitlöksbrödet som jag helt glömde bort när det var i ugnen. Äppelpajen var iaf underbart god, tom bättre än sist mamma gjorde äppelpaj och det är inte illa som betyg från mig kan jag lova. Blåbärspajen var såklart mer populär, förstår inte alls det men så är jag ju tokig i äppelpaj också och har alltid varit.Det är underbart att ha en altan att grilla på iaf :-D

I lördags hade jag planer på en heldag hos Tinna. Men vi var uppe väldigt sent på fredagen och jag ville verkligen inte ställa klockan eftersom det var den första semesterdagen. Vi vaknade rätt sent och var fruktansvärt sega både jag och Kjell. Så timmarna bara flög iväg och istället för att komma till tinna vid 10-11 som jag tänkt hann nog klockan bli över tre innan vi kom dit.



Det blev iaf ett dopp i poolen som först var lite kallt men efter ett tag underbart skönt och sedan njöt vi en del i solen. Lite senare var det dags för mat och efter grillningen så körde jag min första match av beer-pong. Har alltid velat prova det och hade höga förväntningar. Vet inte riktigt om jag blev besviken eller inte för det var nog inte riktigt lika kul som jag trott att det skulle vara men samtidigt så var det faktiskt väldigt kul. Det gick väl sådär för mig, som tur var hade jag en duktig lagkamrat i tinna.

Vi lyckades få med killarna på att köra mao och som väntat krossade jag och tinna allt motstånd, det är ju kul fast samtidigt får det en att verkligen längta efter nya ord, fast vi hade helt seriöst vunnit även om vi hade kört med bara nya ord det är jag helt säker på. Superkul var det iaf och trots att jag var tio år äldre än alla andra (okej liten överdrift) hade jag otroligt roligt. Andra omgången av mao gick lite trögre. Tinna fick vara med Casper och jag med en kille som heter viktor. Det blev en betydligt mer jämn omgång som vi inte ens avslutade, kan berott på all frustration som kom fram när våra medspelare inte ens lyckades förklara eller gissa rätt ens på de enklaste orden. Säger man "inte pappa" räknar man ju faktiskt med att den man spelar med lyckas gissa på mamma, eller?! Det lyckades han ju iof med efter kanske femton sekunder när jag hade förtydligat med "alltså den andra föräldern, inte pappa utan..." och han hade fått tänka lite till ;-)



Igår vaknade jag som sagt med huvudvärk och mådde allmänt hemskt. Jag kan ju aäga att jag absolut inte kände för att ta mig in till huvudstaden som planen kanske varit. Istället bjöd jag hem Karin till mig och vi träffades i centrum och handlade ingredienser till en riktig taco-lunch. Stackarn hade ju festat minst lika hårt som mig och inte sovit överhuvudtaget men vi hade trevligt ändå. Och så fick vi ju se en härlig kvartsfinal. Båda tog dock en powernap i halvlek :-) Det var ritkigt kul att se svenskorna för jag tycker att de iaf inledde matchen riktigt bra och de verkar ha roligt tillsammans (alla utom öqvist, som inte verkar vilja fira med sina lagkamrater, nä så illa är det ju inte men ändå). Synd bara att inte Jessika fick spela, det blir liksom ännu roligare att se dem då eftersom jag själv har spelat med henne.

Nu är det ungefär en timme kvar till träning och mina känslor inför det är rätt tudelade. Fast det ska faktiskt bli skönt att röra på sig lite, det kan nog min kropp behöva. Jag hade tänkt att kanske träna en gång i helgen som var också men så blev det inte. Istället får vi väl köra lite extra hårt idag :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0