Hurtig :-)

Det är torsdag och vi har tränat tre gånger den här veckan, superbra måste jag ju säga. Tror dock det blir lite lugnare i helgen för den är i stort sett fullbokad för ovanlighetens skull. Fick tom stryka ett teaterbesök som jag var lite sugen på. Imorgon är det en ny grillmiddag här. Några av Kjells kompisar som jag typ aldrig har träffat kommer hit och det tycker jag faktiskt ska bli jättekul. Jag hoppas att några av mina vänner känner sig manade och sugna att komma också, men då kanske vi borde köpa mer kött... Kjell har varit duktig idag och städat en del, det märks verkligen skillnad på vår städteknik. Han är snabb och effektiv och går på djupet medan jag är seg och slarvig och tar det mest akuta. Men jag får nog försvara mig med att jag faktiskt har städat lite mer än honom det senaste halvåret när han har haft både studier och jobb...

På lördag blir det en heldag hos Tinna, jag hoppas på varmt väder så man kan njuta av poolen, det blir väl grill på kvällen och massa skoj med människor som jag inte brukar umgås med, några jag aldrig träffat och några som jag ofta är med, bra mix tror jag. Vi får väl se var kvällen slutar...

På söndag är det dejt med min första vän, Karin. Träffar henne på tok för sällan men det är alltid underbart när vi ses. Vi ska titta på kvartsfinalen i fotbollsvm men inte göra en favorit i repris från Sverige-Ryssland i kungsan som hon föreslog. Det är jag faktiskt inte sugen på, eller jo det skulle va asnajs med sol och storbildsskärm och massa människor i kungsträdgården men jag tycker ju det ska bli vinst den här gången och så kanske vi kan skippa alkoholen helt och hållet och så vill jag nog somna i min egen säng eller iaf en säng efteråt... jag har ingen koll men misstänker att det inte är några såna jippon i samband med dammatcherna men det kanske blir en dejt på o´learys eller här hemma helt enkelt, ska göra lite efterforskningar.
jag var lite sugen på att boka ett teaterbesök på kvällen men den börjar kl fem och det tror jag blir lite tajt eftersom sveriges match är kl ett. Det får bli en annan gång helt enkelt.

Så här fullbokade brukar verkligen inte mina helger vara men det är faktiskt en helg jag verkligen ser fram emot och sen har ju jag semester och kan vila upp mig efter alla upptåg :-)

Så imorgon är alltså sista arbetsdagen innan tre veckors semester. Jag jobbar 7.15-14.15, underbar sistadag. Kan berott på att jag lagt schemat och jag för en gång skull var lite egoistisk, fast bara lite faktiskt...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0