Hemma från blåbärsskogen

Jag, min syster och vår mamma har varit ute och plockat blåbär. Vi åkte till ett ställe i täby kyrkby typ där vi brukade vara och plocka när vi var små. Jag kommer dock inte ihåg det för jag var så liten. De senaste åren som jag har plockat har jag plockat på ip i Vallentuna men jag föredrar verkligen det här stället där vi var idag. Fast frågan är hur länge det kommer vara kvar, de hade redan huggit ner massa skog och det stod grävmaskiner inte alls långt bort så det känns som om det kommer byggas en del där framöver.
Nu sitter jag och väntar på att tinna ska sluta så jag får träningen överstökad. Jag har inte någon större lust att behöva lämna hemmet en gång till, iaf inte när det har med bara tråkig träning att göra, men det kommer ju säkert vara skönt när det är gjort. Idag jobbar Kjell sitt sista pass innan semestern, han kommer vara ledig i fyra veckor framöver. Känns lite orättvist men pa samma gång vet jag ju att det snarare är tvärtom så jag ska verkligen inte gnälla. Kommer vara jobbigt dock när jag ska till jobbet v. 31 och han kommer vara ledig och säkert sova halva dagarna och vara vaken hela nätterna.

Igår förlorade sverige mot japan. Japan var helt klart det bättre laget och förtjänar platsen i finalen men det känns tråkigt att inte Sverige kunde göra en bättre match. Jag tycker de spelade ungefär lika tråkigt och oinspirerat som mot nordkorea med lika många felpassar. Sen måste jag tillägga att det saknades en seger eller fisher på mittfältet och att flera spelare, tänker främst på thunebro, lindahl och schelin hade sin sämsta match på länge.Jag tror det kommer bli svårt att vinna mot Frankrike men det är absolut inte omöjligt så jag hoppas verkligen de lyckas ladda om och komma supertaggade till lördagens match, det positiva är att jag inte behöver missa deras match nu iaf.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0