Femman igen då

Det här var tredje gången vi sprang femman på sommarträningen och idag var det verkligen inte kul någonstans. Sist vi sprang kändes det ganska bra för mig, jag återhämtade mig tom ganska snabbt efter mördarbacken. Så var det ju inte idag direkt. På en gång kändes det segt i benen och jobbigt att lyfta på fötterna och efter ett litet tag fick jag håll. Vi sprang på ungefär samma tid som sist, bara några sekunder snabbare. Det stör mig faktiskt att vi inte springer fortare än vad vi gör, för några sommrar sedan sprang jag på under 30. Då blev jag väldigt positivt överraskad att jag klarade det och nu tycker jag att jag hållt igång träningen mycket bättre och kört en del kondition själv men tydligen är jag ju långsammare nu, det är lite störande faktiskt. Kanske är det som tinna säger att vi pratar för mycket och att vi faktiskt skulle kunna springa lite snabbare om vi sprang själva. man kan ju alltid hoppas.

På onsdag är det dags nästa gång och då är det jobbig intervallträning som gäller igen, blä! Efter träningen på onsdag blir det middag och semifinal här hemma, ska bli riktigt roligt. Jag hoppas verkligen att Sverige tar Japan även om jag tror att det blir riktigt riktigt tufft. Går Sverige till final så missar jag den :-( Vi åker ju till Grekland på söndag. Men men det är ju för en rolig sak som jag missar finalen så det får väl vara okej ändå då, och som sagt först ska ju Sverige ta sig dit och det är ju verkligen inte lätt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0