mm äppelgröt

Som jag längtat efter äppelgröt sen jag blev ledig och ändå har det inte blivit av förrän nu. Har i hela mitt liv träffat en person utöver de i min familj som delar min uppskattning av denna delikatess :-) Har nog aldrig träffat någon annan som ens vet vad det är. Jag gjorde misstaget att bjuda Karin på det första gången jag lagade det själv, tror jag gick i sexan och eftersom jag misslyckades totalt vägrar hon smaka på riktig äppelgröt.

Aja alla som tycker att det skulle va kul att prova en lite annorlunda gröt till frukost, lunch, mellanmål eller middag:


Runt 4 äpplen (gärna Granny Smith) (hacka i lagom stora bitar ;-))
3 dl grötris
8 dl vatten
lite smör
lite socker.


Allt ska i på en gång och koka i 20-30 min, spä eventuellt med lite vatten.

Godast är det ju att äta med kanel och mjölk till, idag fick jag dock nöja mig med kanel eftersom mjölken är uppdrucken sedan länge. Skulle tro att receptet ovan blir lagom till typ fyra portioner, eventuellt någon mer :-)


Såg förresten Days idag och detta skriver jag till alla andra som är lika nördiga som jag, jag misstänker starkt att Stefano är tillbaka, i någon komaliknande åkomma :-)

Kommentarer
Postat av: Tinna

Jag tror att dina misstankar stämmer, eftersom man har sett honom i det tillståndet.

Eller man såg ju aldrig ansiktet men det skulle föreställa han där under i alla fall. :)

2011-01-03 @ 17:21:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0