I går

var det massa härliga människor här på besök. Vi åt god mat som Disa nog ska ha främsta äran för, hon planerade den iaf och fick lite hjälp av mig, anna och tinna i utförandet. Jag hade riktigt trevligt även om själva anledningen till träffen inte är rakt igenom positiv. Vi ville nämligen önska Emma lycka till för härliga äventyr i Göteborg, självklart är det kul att hon ska flytta dit, det är ju vad hon vill och det är vi ju glada för men den egoistiska sidan av en vill ju bara att hon ska va kvar. Härliga glada Emma som dessutom är så viktig för vårt lag, men men tur att man inte bara är egoistiskt lagd.
Sedan blev det Tp, egoisten i mig skriver glatt att mitt lag vann :-) tycker vi var grymma på att komplettera varandra och hjälpa varandra till svaren. Dock hade ju hela historien blivit annorlunda om ett av lagen hade fått belöning för att de svarade rätt på en fråga ganska tidigt under spelets gång. Frågan var vad idrottshögskolan i stockholm heter och laget svarade GIH, rätt svar enligt kortet var IL. Den ödmjuke delen av mig känner mig tvingad att klippa in lite fakta funnet på nätet:

År 1966 bytte GCI namn till Gymnastik- och Idrottshögskolan (GIH). Namnbytet skall förstås mot gymnastikens tillbakagång och idrottens allt större utbredning i samhället. Organisatoriskt tillhörde GIH fram till 1992 Lärarhögskolan i Stockholm.

Då bytte man namn till Idrottshögskolan i Stockholm (IH) och har sedan dess varit en självständig högskola med ungefär 650 studenter. 2005 återtogs namnet Gymnastik- och idrottshögskolan då Idrottshögskolan inte lyckats etablera sig i det allmänna medvetendet på samma sätt.

 

Efter tp spelade vi två omgångar av cluedo, åh va roligt det var. Jag tycker om att spela spel där det inte bara är turen som avgör, självklart hjälper den mycket på traven men när man spelar cluedo får man verkligen använda alla små hjärnceller man har och det är kul. Anna och Tinna vann första gången och andra omgången som var mycket jämn vann jag och maria :-)

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0