Det ser tungt ut för real

De förlorade med 2-0 mot levante i veckan, vilket inte jag ser så allvarligt på, det är alltid kul allt vinna och såklart tråkigt att förlora men de går vidare med stor marginal, barca däremot gick ju vidare på fler antal bortamål tycker jag känns betydligt mer darrigt. Men dessvärre skadade Pepe sig och blir borta en månad, den mest matchrika månaden på hela säsongen skulle jag gissa, på mindre än två veckor ska man spela fem matcher i cupen och i ligan. Pepe är viktig, det säger jag verkligen om och om igen för det är han. Nu kanske ramos tvingas spela mittback och även om han gör det bra, ibland nästan lika bra som pepe, ibland bättre, så betyder det då att han saknas som högerback och Arbeloa går inte att jämföra med övriga backar. Vet inte riktigt hur det ser ut för Garay eller ens carvalho men jag hoppas verkligen att den sistnämnde får spela för utan både honom och pepe blir det riktigt riktigt jobbigt.
Annars är det ju klart jobbigast på anfallssidan. Inför säsongen såg det tunt ut med endast två renodlade anfallare varav ingen av dem har kommit upp i riktigt bra standard enligt mig. Higuain har enligt mig inte gjort någon av sina bättre matcher i år, han springer inte alls lika mycket som han gjorde i början och han har inte varit alls lika målfarlig när han kommit till lägen. Benzema har gjort bättre ifrån sig än vad han tidigare gjort i real tycker jag men det beror nästan mer på att han varit så dålig förrut snarare än att han gör det väldigt bra nu. Och nu då när higuain varit borta en månad redan för ryggproblem har de beslutat att han måste operera och blir borta flera månader till, alltså sannolikt hela den här säsongen åtminstonde. Lite förvånad är jag faktiskt över att real inte verkar vilja köpa in någon annan anfallare men men samtidigt tycker jag att det är bra att de inte är helt köpgalna.
För att inte göra saken roligare har real fått en svår lottning för kvarten i cupen, atletico madrid, barca hade mer flyt och fick något lag som inte ens spelar i primiera, de har dessutom inga allvarliga skador i truppen.
Aja man kan spekulera hur mycket som helst men det är ändå resultatet av matcherna som är det enda som betyder något, om man ska se världen ur ett svart och vitt perspektiv iaf. Hoppas att real klarar sig igenom denna period och kommer ut segrande och ännu starkare på andra sidan :-)

Kommentarer
Postat av: Lili

Katastrof med Pepe, tror nog någon anfallare kommer ansluta nu när silly season kommer.

2011-01-08 @ 21:18:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0