Oj vad hände?!

Idag öppnade jag, då börjar jag kvart över sex, vi har öppet från halv sju. Jag var lite lat och tänkte åka med anna som skulle åka typ kvart i. Det funkade inte så värst bra för oss utan bilen körde fast innan vi hade lämnat utfarten, det var inte plogat på vår lilla väg överhuvudtaget. Bilen rörde sig inte ur fläcken och efter en kvart gav vi upp och övergav den, halvägs mitt i vägen och halvvägs på uppfarten. Vi började traska istället. Som tur var hade jag ju varit ute i god tid så jag kom bara tio minuter sent och hann låsa upp alla dörrar och så innan första barnet kom. Det tar ungefär tjugofem-trettio minuter att gå till jobbet så det är verkligen inte farligt alls, snarare skönt för att man vaknar till ordentligt. Fast har jag möjlighet väljer jag nästan alltid bil eller cykel istället eftersom det oftast innebär några extra minuters sömn.
Aja vi hade några färre barn än vanligt eftersom vissa valde att stanna hemma och det var rätt mysigt att sitta inne med snön som yrde utanför. Jag var sjukt trött hela dagen på jobbet men hade en mysig dag med de barnen som var där. Slutade efter mellanmålet och det är verkligen skönt tycker jag för tiden efter det brukar gå lite segare än resten av dagen. Disa hälsade på och fick bättre koll på vad hon kommer göra nästkommande fyra veckor :-)
Anna var på väg hem från jobbet med olle när jag slutade så jag åkte med, när vi kom hem stod bilen fint på sin plats på uppfarten, Kjell hade tydligen fått skotta snö och gräva loss bilen i typ två timmar stackarn.
Jag var duktig när jag kom hem och fixade lite och tränade till ett mediumavsnitt och efter duschen kröp jag ner i sängen och tyckte verkligen att jag var värd en powernap. En powernap för mig är typ 1-2 timmars sömn. Jag ställde klockan på halv sju och kommer ihåg att den ringt några gånger och att jag snoozat. Jag vet att jag var rätt nära på att gå upp vid något tillfälle men tänkte att jag kunde snozza en gång till och vips, rätt vad det var vaknade jag utvilad och klockan var visst 23.10. Oj tänkte jag hur gör jag nu? Kan ju inte direkt somna om eftersom jag sovit lite mer än fem timmar men går jag upp kommer jag nog att ha svårt att somna före morgonkvisten. Fast skulle jag lyckas somna om skulle jag ju inte kunna sova längre än till senast sex och då skulle jag bli lagom seg till vår match. Tur att jag inte ska på handbollsskolan imorgonbitti :-) Jag har faktiskt inga måsten före samlingen vid 15.45, fast jag vill ju se på herrarna som spelar vid tre. Tillslut bestämde jag mig för att gå upp så här sitter jag nu, nyvaken och ganska utvilad och kan inte bestämma mig för om jag ska laga fläskfilen som jag tog fram ur frysen för att kunna äta till middag...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0