Borlänge imorgon då...

Jag tror vi kommer förlora stort, nån förvånad? Borlänge är obesegrade i år och har snittat på mer än 30 mål per match framåt och har släppt in ungefär 18 i snitt bakåt. de har 600-333 i målskillnad och vi har 333-389. De har full pott, kanske typ 36 poäng och vi har 9, känns som en rätt enkel match att tippa. Jag tror att vi skulle kunna spela ganska jämnt mot dem (men självklart förlora) om vi skulle kunna ställa upp med vårt bästa lag men tyvärr gör vi ju inte det imorgon, och framförallt inte bästa lag om man ser till motståndets styrkor. Jag tror att vi främst kommer förlora matchen på att de kommer få enkla kontringsmål mot oss, jag tror vi kommer sakna linnea något fruktansvärt i hemjobbet imorgon, å det skulle vart kul med en formstark jennie på kanten. Men som vanligt är det bara att gå in med den bästa krigarinställningen man kan frammana och göra precis allt man kan för att göra det så svårt för dem som möjligt.

Vi vann enkelt med b-laget idag. Jag tycker inte vi gjorde någon direkt bra match men inte dålig heller faktiskt även om det är flera av oss som kanske inte har sin bästa dag idag. Efter matchen har jag hängt med mina underbara vänner. Vi åt pizza och jag åt massa godis, vi spelade poker och tp, båda spelen var roliga men tråkiga på samma gång, det hör rätt mycket ihop med hur det går för mig resultatmässigt. Jag kommer nog aldrig sluta gräma mig över att jag inte visste vad författaren till "Nattvardens hemlighet" heter. Jag har ganska precis läst den boken och den har nog legat i mitt sovrum i flera månader iaf, men jag bryr mig inte alls om vem författaren är (det är ett fåtal författare som jag väljer böcker utifrån, isabel Allende, paulo coelho, michael connely i stort sett) och har inte ens brytt mig om att läsa det eller ens lägga märke till namnet, men ändå har jag ju sett boken och haft namnet framför ögonen säkert tusen gånger minst. Jag kom på förnamnet och var rätt säker på att efternamnet började på S men mer kom jag inte på, irriterande minst sagt, särskilt eftersom det hade inneburit att vi fått vår sista plupp. Blev iaf lite tröstad av att real vann sin match relativt enkelt med 2-0.

Lördagen har varit härlig men alldeles för kort, jag har nog blivit lite stressad över att hela dagen imorgon kommer tillbringas på en buss och i en handbollshall, jag vill inte att helgen redan ska va slut...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0