Vinst

Fast det satt längre in än vad jag väntat mig. Det händer inte så ofta att jag tror på vinst, men inför den här matchen gjorde jag det. Självklart blev jag osäker precis innan och iaf under första halvlek. Jag kan inte riktigt bestämma mig om jag är nöjd med matchen eller inte. Det var ju såklart härligt med två nya poäng men som sagt så trodde jag nog att vi skulle få dem lite enklare än sådär. Försvaret såg bra ut tycker jag, inte perfekt men ändå bra. De snackade faktiskt riktigt bra, framförallt i början - var nog fader abraham som gjorde susen. Vi körde man-man när vi var en mer eftersom vi brukar ha så stora problem att spela 6-5 spel i försvaret av någon konstig anledning. Det gick bra i några sekunder, vi snodde bollen och gjorde kanske mål, jag minns inte riktigt. Men sen var de mer förberedda och löste det ritkigt bra samtidigt som vi inte jobbade  tillräckligt bra alls. Där fick de sina enklaste mål. Så vi körde det bara i det första numerära övertaget och att backa ner och stå kvar fungerade mycket bättre mot just det här laget. Framåt tycker jag inte att det gick så bra, några saker är jag nöjd med och tycker att vi gör bra, egentligen främst individuella prestationer och det är ju kul men jag tycker att vi borde få på bättre samarbeten framåt också. Tycker precis som alltid att vi gör de bra sakerna alldeles för lite. Det ser så enkelt när någon väl tar för sig men det händer för sällan. Vi hade många mål från kanten idag och det är ju kul att det fungerar bra därifrån. Efter matchen var alla glada och otroligt pratsamma så jag orkade inte bryta mig in och prata så mycket så vi tar nog ett kort snack på måndag om matchen. Vi pratade inte heller om cirkelträningen, men jag har full förståelse för om de inte går idag och jag skulle bli riktigt imponerad och förvånad om några kör på. Istället får vi planera in ett tufft fyspass till imorgon.Det är synd för nästa vecka är det ju träning på fredagen också och jag vet att de tycker att det blir lite mycket med träning torsdag, fredag, match lördag och träningar söndag och måndag.
Sen jag kom hem har jag tittat på en JCVD-film, nowhere to go tror jag den heter. Helt okej söndagstidsfördriv. Undra om jag ska slänga på en till ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0