Nerförsbacke

Jag har haft två jobbiga men väldigt effektiva och bra dagar. Det mesta handlar ju om jobbet såklart och där pendlar jag fortfarande i mina tankar och känslor, dock känner jag mig alltid helt hundra på att det är där jag hör hemma just nu. Det var helt rätt för mig att utbilda mig till lärare och att hoppa på det här jobbet. Sen vet jag inte om jag kommer vilja/orka jobba med det föralltid som jag egentligen alltid har varit rätt tvärsäker på, men det får framtiden visa och det känns faktiskt nästan ännu bättre och mer spännande bara.
Igår gick jag från jobbet tidigt, strax före fyra faktiskt. Jag hade nämligen en plan att vaccinera mig och de hade öppet hus från fyra på vallentuna doktorn. Jag vaccinerade mig med twinrix när jag skulle till Sydamerika, dock så tog jag bara den första och den andra sprutan av någon dum anledning. Jag kommer inte ihåg exakt hur lång tid de sa att jag hade på mig att ta den tredje men det var ett eller max två år och det har sedan dess gått snart fyra så jag har idiotförklarat mig själv för att jag inte tog den tredje och förberedde mig nu på tre sprutor framöver, typ 500 kr st. När jag kom dit fick jag fylla i ett dokument om vart jag skulle och vad (och när) jag hade vaccinerat mig mot, stelkramp stod med på listan och jag insåg direkt att aj då det där har jag inte gjort sen jag gick i fyran och då vet jag att de sa att man var tvungen att vaccinera sig vart tionde år.
Sen fick jag komma in och prata lite med en person för att reda ut exakt vad jag skulle ha. Då till min stora glädje visade det sig att det enda jag behövde var en (den tredje) sprutan av twinrix. Ny forskning och annat har gjort att direktiven kring sprutor har ändrats. Nu anser de inte att det är så noga när man tar den tredje sprutan, huvudsaken är att det inte går så lång tid mellan den första och andra och stelkramp håller numera tydligen i tjugo år har de bestämt. Ingen blev gladare över detta än jag. Dessutom som liten bonus fick jag veta varför jag fick den där konstiga reaktionen i Grekland, i alla fall med största sannolikhet. Hon frågade om jag var allergisk mot något och då kom jag ihåg vad som hänt och att jag inte trodde det men nu sedan i somras inte vet helt säkert. Jag beskrev vad som hänt och hon sa att det var klockrena symptom för vad som händer om man äter lite "dålig" tonfisk. Det är tydligen någon speciell bakterie? som bildas? när tonfisk får stå i fel miljö för länge. det var faktiskt en skön känsla, för även om jag inte direkt har varit orolig över att jag ska få en allergisk reaktion titt som tätt så har det ändå funnits en pytteliten oro någonstans i bakhuvudet.
På kvällen igår var det ju match i spanska cupen. Ögonen gick i kors men jag såg klart matchen, inte världens roligaste match direkt men kul att de vann iaf.
Idag satt jag kvar rätt länge, till efter sju och fick faktiskt en hel del gjort. Alla skriftliga omdömen i alla ämnen till alla elever ska vara klara senast på fredag och jag hann mer betydligt mer idag än vad jag trott. Jullovet närmar sig och det finns en del andra måsten innan det är slut men nu känner jag att det blir klart mycket mindre press varje dag. Förhoppningsvis hinner jag klart med omdömmena redan imorgon och isf kanske jag får lite lite tid över till att planera och förbereda nästa termin.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0