Måndag

Sista arbetsveckan (om man nu kan kalla det vecka) innan lovet är påbörjad, känns helt otroligt att det redan har gått en termin. Dagen har gått fort och jag har hunnit med några delar av det jag ville iaf. Imorgon är sista skoldagen och vi får se om vi känner oss klara för lov efter den.
Stackars Kjell jobbade ju 7-21.30 igår och var helt död när han kom hem strax efter tio. Han åt lite och somnade rätt fort i soffan sen. Jag var pigg som en lärka för en gångs skull, säkert för att han sov. Strax efter ett fick jag tvinga mig att försöka somna eftersom jag skulle upp vid halv sju. Bestämde mig för att låta Kjell sova vidare och hämtade istället täcke så jag kunde hålla honom sovsällskap i vardagsrummet. När jag vaknade vid sex låg han inte kvar och jag trodde först att han gått och lagt sig i sovrummet men efter ett tag hörde jag honom i arbetsrummet. Han hade vaknat pigg och utvilad vid fem och gått upp och surfat. Eftersom han är världens absolut snällaste så skjutsade han mig till jobbet. Det var skönt att slippa cykla och framförallt var det skönt att kunna åka ungefär samma tid som vanligt men ändå få sjukt mycket längre tid till planering och småfix innan eleverna börjar.
Nu jobbar han kväll och inatt ska han sova hos Andreas för tidigt imorgon vid 4-5 ska de åka till Västervik för sista seminariet. Nog för att jag tycker att jag är välförtjänt av ett jullov men samtidigt mår jag nästan dåligt över att inte Kjell får ledigt för han är ju så mycket mer värd det än jag, det är synd att jag inte kan göra hans jobb för då hade jag kunnat tagit några av hans pass.

Efter jobbet bar det som vanligt av mot handbollen. Jag hämtade mina greklandsbilder på FOTOBUTIKEN och träffade sedan Lovi på coop. Där införskaffades lite gott till terminsavslutningen med killarna, vi fick dock gå in på ica för att kunna köpa riktigt fina priser som tre i laget belönades med för härligt träningsflit. Vi köpte tre saker som vi tänkte att de tre som tränat bäst skulle få och så köpte vi ytterligare ett pris som vi tänkte att den som tränat allra bäst skulle få. När vi kom till hallen räknade vi efter på närvarokorten och det visade sig vara väldigt jämnt mellan två spelare. De hade missat tre tillfällen vardera av de som är med på närvarokorten, men sen tillkommer det ju tillexempel cirkelträningar. Vi borde kanske räknat efter på förhand och sen köpt pris men nu fick det bli så att de fick dela. Alla tre blev riktigt nöjda iaf med valet av pris, det anade jag men vågade inte gissa att det skulle vara riktigt så uppskattat.
Innan vi hade avslutningen med julmust, pepparkakor och prisutdelning så spelade vi mot FA. Vi körde 3*15 minuter och på förhand hade jag verkligen ingen aning om hur det skulle gå. De ledde i början men efter ett tag gick vi ikapp. Andra perioden körde vi riktigt bra och kunde rycka lite när tjejerna inte fick något flyt i spelet, och tredje blev lite jämnare igen men även den tror jag att vi vann. Jag var lite orolig att killarna skulle vara för blyga och nervösa men jag tycker att de smällde på riktigt bra och vågade ta för sig lika mycket som normalt. Jag tycker att vi gjorde en bra match. Vi körde 3-2-1 i första och där hade vi ju en del problem med inspring, vill inte riktigt ge mig eftersom jag älskar 3-2-1, men överlag så är vi verkligen bättre på 6-0. Det jag är mest nöjd med i försvaret idag måste nog ändå vara alla täck vi hade. Flera spelare täckte flera skott riktigt bra, snacket fungerade ibland och de vågade ju faktiskt smälla på. Anfallet är ju det jag tycker känns mest positivt idag. Vi började väldigt tveksamt men efter ett tag kom vi igång riktigt bra. Vi hade flera bra kantutspel och flera bra kantavslut, vi hade flera snygga genombrott och ett tag flera bra mål från 9-m. Bra bredd i anfallsspelet med andra ord och det känns riktigt bra och ovanligt för att vara "mitt lag". Tjejerna var inte superbra i anfall, damerna är katastrofdåliga i anfall och killarna kan ha stora svårigheter i anfallet. Det var ett tillfälle när dom hade gjort mål och två av våra spelare sätter tokfart upp och gör mål, så bra fart har jag nog aldrig sett dom ha och det är så kul att det belönas med ett mål. Aja nöjd är jag iaf och jag tycker att det var riktigt kul att spela mot FA för även om det blev rätt stor målskillnad så tycker jag ändå att killarna var tvungna att tagga till och spela lite mer koncentrerat än vad de behöver i många seriematcher så det var verkligen givande för vår del. Hoppas det var det för A-flickorna också.

Ni som läser och har koll på damträningarna kanske redan har gissat eller hört att damträningen blev inställd. Vi var fyra stycken när träningen skulle börja och det var väl egentligen ingen som var direkt träningssugen på de premisserna. Kändes skönt att alla var överens om att vi skulle hoppa träningen. Istället satt vi ett tag och pratade om matchen mot Rimbo och säsongen so far. Tycker att vi alltid säger ungefär samma sak men ändå tycke rjag att det sas endel bra grejer. Det känns som ett välbehövligt uppehåll nu och förhoppningsvis kommer alla rejält taggade tillbaka sen i januari.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0