Jullov

Känns så underbart skönt att vara ledig. Iof har jag massa saker som jag egentligen borde göra och det är ungefär tio böcker om matematik som jag har väntat på att få tid att läsa, så det blir ju härlig lovläsning. Jag fick en bok i julklapp från jobbet som jag faktiskt prioriterade och började läsa lite igår, en skönlitterär bok faktiskt :-) Så den ska jag iaf läsa först, efter den kanske det blir Huvudräkning.
Igår blev personalen bjudna på julbord och efterätt av skolan, trevligt men det härligaste igår var ju såklart avslutningen med eleverna. Vi var i multihallen och alla årskurser (1-3) sjöng två julsånger var, de var superduktiga. Utanför snöade det stora flingor och det bidrog till ökad julkänsla. Efteråt hade vi fika i klassrummet en liten stund. När föräldrarna gått tittade vi på några avsnitt av sunes jul, jag har läst den boken på mornarna som adventskalender kan man väl säga. Inte en så jobbig dag alltså. Sedan satt vi kvar efteråt och försökte göra en grovplanering för vårterminen. Vi kom inte så långt, precis som befarat men vi hann iaf prata igenom en del saker. Hoppas det finns lite tid i början av terminen då vi kan sitta tillsammans. Tillslut var jag tvungen att gå för klubbens julavslutning skulle ju börja halv sex. Jag åkte nog från skolan då ungefär och jag skulle först förbi biblioteket och lämna tillbaka sunes jul och sedan till ica för att hämta kläder från hm. Där var det världens kö som rörde sig framåt i slow-motion så jag var nog inte i hallen förrän strax över sex. Där hade det dock inte dragit igång än. Det var roligare att vara där i år när man hade lite fler "egna spelare" att titta på, det där låter kanske sjukt men det är ju mer intressant att titta på spelare som man faktiskt bryr sig om hur de spelar än andra. Jag blev dock rätt rastlös efter ett tag och det var nästan så att jag ångrade att jag inte tagit med grejer för att spela själv. Finalen slutade självklart oavgjort precis som alltid, det kändes dock inte riktigt lika orättvist som det ofta kan göra för det var faktiskt två ganska jämna lag.
Jag fick en chokladkaka och en påse med julskum som tack för att man bidrar med något till klubben, åt nyss upp sista biten choklad, det var gott. När jag kom hem lurade Kjell ut mig i garaget för att leta efter en låda, jag hittade ingen låda och fattade inte alls vad han menade men efter ett litet tag fick jag syn på en gran :-) Blev superglad! Han har ju varit anti julgran sen förra året, den körde han hem i vår bil och det ser man fortfarande rester av kan jag säga. Kanske var det för att han hade en hyrbil igår som han bestämde sig för att ge mig en gran ändå. Den ska vi nog bära in snart, å bära ut vårt gamla dataskrivbord på samma gång. Om ett tag slutar nog tinna jobbet och då ska vi åka till täby för lite julshopping? Efter det är det ytterligare en julavslutning på schemat. Jag funderar på om jag ska ta med kameran kanske, för jag har typ inga bilder 2011.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0