Härlig vinst!

Idag tycker jag real var bra. Matchen började med ganska högt tempo och efter ungefär tio minuter gjorde ronaldo mål, så skönt! Efter det hade Casillas två riktigt svettiga räddningar, vid den ena var jag helt säker på att det var mål, killen hade ju nästan öppet mål men helt plötsligt kom Iker flygande och stötte bollen så den gick i stolpen och ut. Sevilla hade en del chanser till och real ska vara riktigt glada att de inte släppte in något mål i första halvlek. Efter ett tag fick Callejon utöka till 2-0 och ronaldo hann med ett till innan halvleken var slut. Pepe hann dock få ett rött kort också innan paus, billigt om du frågar mig (det var två gula och det första var klockrent men det andra kändes som en rejäl dos av filmning. Det var nästan lika billigt som ramos gula.
Som tur var höll real ställningarna och kunde till och med utöka sin ledning till 4-0 trots att de var en mindre på plan. Precis när jag började slappna av och tänka att det här går nog vägen så gjorde sevilla ett mål, men trots det kändes de aldrig riktigt farliga och efter ett litet tag kunde real avgöra med både ett femte och ett sjätte mål. I slutet av matchen släppte de in ett till. Men 2-6 i sevilla är ju verkligen inte fy skam och nu går de till julvila som ledare i ligan, härligt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0