Fjärde advent

Så skönt med en slapp dag. Snart ska jag röja lite i köket medan jag lagar middag. Jag har valt ut en hel del bilder från 2011, det är också en hel del kvar. Jag kom till Spanien och där fastnade jag lite för det är så svårt att bara välja ett fåtal från alla tusentals bilder. Jag har ju redan gjort ett spanien-album men i mina årsalbum har jag tänkt att jag ska ha en sammanfattande sida från mina olika resor. Jag har faktiskt valt ut bilder från grekland till mitt 2011-album och det är väldigt skönt.

Just nu står tv på med ett program om ätstörningar. En ung tjej äter i stort sett ingenting och en pojke äter hur mycket som helst, båda äter bara onyttig mat om man ens kan kalla det mat. Väldigt hemskt och sorgligt är det. Jag tycker själv att det är väldigt jobbigt att veta hur man ska balansera mellan att tvinga i barn mat och att låta de ha inflytande i sitt ätande. För mig handlar det ju inte om mina egna barn för tillfället och jag inbillar mig nu att det är lättare om det är mina egna barn vilket det säkert inte är. Nu kan jag ju även lägga över problematiken på någon annan på ett sätt som jag inte skulle kunna om det var mina egna. Mat är en känslig sak, jag har full förståelse för de föräldrar som ger efter och lagar mat som ens barn tycker om bara för att barnet ska få i sig tillräckligt med mat samtidigt som det i många fall säkert bara gör saken värre. Jag hoppas verkligen att jag aldrig behöver kämpa med det problemet som förälder.

Nej nu väntar köket på mig

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0