Fel blev det

Igår var jag i täby med tinna. Det var trevligt och det blev faktiskt en julklapp inköpt också. Sen klippte jag mig i centrum på drop-in. Det var ungefär raka motsatsen mot mitt förra drop-inbesök så jag är väldigt nöjd. När det gäller håret så vart det väl inget speciellt men det känns så underbart att bli av med allt slitet och tovigt hår och jag trivs nog som allra bäst med just den här längden, inte för lång och inte för kort. Skönt att ha det gjort faktiskt. Efter det mötte jag Lovisa och så begav vi oss mot hallen. Där hade Magnus och Elisabeth ordnat med en rolig julavslutning för herrarna och damerna. Tävlingsmänniska som man är blev jag dock frustrerad och irriterad över att jag var så dålig, tror inte riktigt jag pallar den mentala pressen som jag lägger på mig själv.
När jag kom hem så satt jag ett tag vid datorn och sen tog vi in granen och började fixa lite. Tanken var att vi skulle pynta den och fixa skinkan men någonstans där somnade jag rätt vad det var. Jag var inte speciellt trött har jag för mig men jag la mig i sängen i några minuter och rätt vad det var vaknade jag några timmar senare. Jag somnade om och vaknade nog ytterligare några timmar senare. Jag hade inte någon aning om vad klockan var men det kändes som om det var morgon och dags att gå upp. Upp gick jag och tittade på klockan och den visade på 4.30, ojdå tänkte jag och försöker förstå hur länge jag har sovit. Jag har ingen aning om vad klockan kan ha varit när jag somnade, men vi bar nog in granen någon gång efter tio iaf och kanske kan jag ha somnat vid elva då och det betyder ju att jag inte har sovit så många timmar. Så nu är jag riktigt kluven över hur jag ska göra- Jag känner mig utvilad och har svårt att tro att jag kan somna om på en gång, lär ta ett tag iaf. Ska jag stanna uppe och fixa det jag borde få klart men då lär jag definitivt bli dödstrött senare under dagen någongång och det har jag inte någon vidare lust med. Det vi har inbokat idag är ett biobesök med min syster klockan 14 sen ska hon med hem till oss och sover över till imorgon då vi ska upp tidigt till pappa. Innan det där biobesöket borde vi hinna göra klart skinkan, pynta granen, städa och så hade jag en liten tanke om att jag kanske borde träna lite. Jag vet inte när Kjell somnade men det var nog inte för så länge sedan om jag känner honom rätt så han behöver säkert sova hela förmiddagen, han ska ju dessutom jobba natt sen så där kan jag nog inte räkna med någon hjälp direkt. Om jag är effektiv kanske det räcker med 4 timmars arbete vilket innebär att jag måste börja senast klockan nio. Då känns det som om det smartaste är att försöka somna om faktiskt. Jag skulle ju kunna läsa någon mindre rolig bok om matematik så kanske jag somnar relativt fort iaf. Vilket jobbigt i-landsproblem jag har, hur jag ska fördela mina sovtimmar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0